Annons

Nån som använder sig utav Istockphoto?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,
Jag har nyligen skapat ett konto på Istockphoto och laddat up ett par bilder. Det gjorde jag mest för att prova på och se hur det fungerar - jag nsåg rätt så snabbt att om man ska tjäna pengar på stock fotografi ska man ha Väldigt många bilder uppe, och med Istockphoto det tar tid.
Det som jag undrar är om nån annan därute har provat Istockphoto och har tips/råd/synpunkter som de vill dela...
Mvh,
Mileta

Nejtack

Bilderna som säljs verkar hålla väldigt hög klass; bland annat avancerade produktbilder och arrangerade studioporträtt.

Skulle jag ha möjlighet att ta bilder av den kalibern skulle jag absolut inte sälja dom för några futtiga kronor styck.

Dels för att jag värderar mina bilder högre än så, men också för att det känns som att dumpa marknaden för yrkesfotografer.

Är också medlem men har inte lagt upp mer än en handfull bilder. Eftersom kraven är så höga så måste man släppa sina "godbitar" och de känns verkligen inte aktuella att sälja för $0,25... Det är sedan inte en vettig sysselsättning rent ekonomiskt att sitta och arkivera/kategorisera sina bilder med sökord, bildtexter etc. eftersom du aldrig kommer att få igen ens en vettig timersättning om du inte lägger ut hundratals högkvalitetsbilder och ständigt uppdaterar.

De som tjänar ordentliga pengar på Istockphoto verkar ha egna team med assistenter som lägger upp tusentals bilder, sätter sökord och placerar dem i kategorier hela dagarna. De kör löpande band på ljusbordet och underminerar som sagt yrkesfotografers arbete fullständigt.

ANNONS
Götaplatsens Foto