Annons

nån som har nikkor 70-300 med vr??

Produkter
(logga in för att koppla)

krillnecks

Aktiv medlem
är sugen på köpa det så jag undrar ifall nån mer som har det?? funkar vr bra?? är det värt pengarna?? tack i förhandmvh/kristoffer

Bilagor

• wf_image_viewer.jpg
    wf_image_viewer.jpg
    13.3 KB · Visningar: 391
Riktigt bra är det, positivt överraskad blev jag iallafall för dom pengarna.Mycket fin vr också

oj tack:)

hoppas det hjälpte lite med att se vad objektivet går för.

personligen har jag inget alls att klaga på.

något som jag inte testat ännu är att använda objektivet i högre fart, typ när man åker bil osv, det har ju en sådan inställning också.

joo ser rikigt bra ut må jag säga :) har ju ett tamron 70-300 nu det funkar ifs väldigt bra men vill ha med bildstabilisering o då tänkte jag att detta är ju ett perfekt alternativ spec när det är svårt att hålla kameran still :p

jag hade ett (billigt) sigma 28-200 förut, som ett allt i allo-objektiv, jag var hela tiden missnöjd med bildkvaliten och inte pga skakningsoskärpa utan bilderna hade en otroligt trist färg, ingen riktig skärpa någonstans i bilden. sigma-objektivet vägde ju inte alls mycket såsom VR-objektivet faktiskt gör, men färgerna och skärpan är himlans trevliga i detta. objektivet är behagligt att använda och ligger fint i handen.

jag tycker absolut att du ska satsa på det.

Köpte en i dag kl 17.30. Blev impad av objektivet direkt och provade några bilder hemma i vardagsrummet. Skärpan var otorligt, och då hade jag ändå glömt att sätta på VR-funktionen ! ;-) Med den på trodde jag på trolleri. Jag hade innan ett 70-300 utan VR som jag var väldigt nöjd med, men detta objektiv vekar vara bättre även optiskt. Det är lite klumpigare än det andra, men det gör att man bara av den anledningen håller mer still. Väl tidigt kanske att hurra, men känslan av kvalité står långt över mitt gamla objektiv. Har du råd så köp det!!!
Mvh
JB

smultris ok det värkar som det blir ett sånt :)

jan ok det lät ju bra det så jag lär inte blir missnöjd då det är ju tur det :)

jodå jag ska höra av mej när jag har köpt jo just jag har du några bilder på självaste objektivet som du har tagit kort på??

ahh, det låter bra. Nej jag har inte några såna bilder tyvärr...

Bor du i stockholm?

I såna fall så tycker jag du ska åka in till fotovideo i morgon och känna lite på objektivet, man vill liksom inte släppa det:)

att vi åker skoter till jobbet att det inte finns ett enda hus på 10mils avstånd o om det skulle komma ett hus då så är vi grannar :p

ANNONS
Götaplatsens Foto