Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nån som kraschat sin D800 än?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lurch

Avslutat medlemskap
Än så länge är det lite ångestladdat att ha med sig D800:an på krogkonserter, fotbollsmatcher och annat, jag vill ju inte paja den!

Är det någon som redan har lyckats förstöra sin D800? Hur kändes det?

Ja visst är man rädd om sina prylar men hoppas jag aldrig tvekar att ta med kameran ut på äventyr för då har vitsen försvunnit med den ;)

Gällande hur det känns när den krossas behöver man inte ens fråga för det förstår jag ändå.

Nej ut och använd din fina D800 och berätta för mig (och sen min fru) att jag behöver en sådan jag med :)

Det enda som är dyrare än att ha en dyr kamera och slå sönder den är att ha en dyr kamera och inte använda den ;-)

För att lugna dig kan jag säga att det krävs väldigt mycket för att förstöra en kamera i pro-klassen, både vad gäller våld och fukt/vätska.

Det enda som är dyrare än att ha en dyr kamera och slå sönder den är att ha en dyr kamera och inte använda den ;-)

För att lugna dig kan jag säga att det krävs väldigt mycket för att förstöra en kamera i pro-klassen, både vad gäller våld och fukt/vätska.

Nja, beror ju på, jag lyckades krascha min Nikon D3s genom att tappa den från ett bord.. mvh Johan

En kamera ska brukas utan att man är allt för rädd om den, annars kommer man att missa många tillfällen. Jag vet vad jag pratar om, jag är allt för pedantisk och försiktig och försöker ända på mig.

Här är en fotograf som vet vad han talar om. Inte mycket till vacker kamera längre men den fungerar lika bra för det och tar lika bra bilder.

Se dessa tidpunkter i videon nedan:
03:53
08:10
och framförallt
08:33

http://www.youtube.com/watch?v=4W9EeDCaVFM

Ingen krasch, men i alla fall ett försök

Kamera på stativ över axeln. Luta sig in i bilen med bagageluckan inte helt öppen.
Även om det har en förmåga att samla på sig damm är man då glad för LCD-skyddet.

Bilagor

• d800_krasch.jpg
    d800_krasch.jpg
    16.3 KB · Visningar: 372
ANNONS
Götaplatsens Foto