Annons

Naturfoto- för, eller emot naturen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vanliga turister kan jag inte uttala mig så mycket om, annat än att de verkar vara flera än vad det var tidigare. Däremot har jag märkt att naturintresset och naturkunskaperna verkar ha en vikande trend. Varför det blivit så, vet jag inte - men jag vill gärna veta varför det blivit så. Så också bland oss naturfotografer, märkligt nog. Själv är jag aktiv medlem i Naturskyddsföreningen här i Mullsjö, men jag ser inte så många andra naturfotografer på mötena. Kanske är de flesta aktiva naturfotografer idag mer på Facebook och Instagram?

Jag tycker generellt att det blivit tystare bland naturfotograferna, alla verkar vara upptagna med att fara runt på en massa olika platser för att fotografera - mer än att aktivt engagera sig i naturens bästa.

Jag kanske har fel eller överdriver, men någon naturfotograf får gärna komma och protestera - jag tror aldrig det varit så tomt på naturfotografer i hemmanaturen som det är nu. Dessutom finns det många naturfotografer idag som verkar sakna grundläggande naturkunskaper - och i detta att kunna ta alla nödvändiga hänsyn till den natur man fotograferar.

ANNONS
Götaplatsens Foto