Annons

Nedgradera Lightroom Classic till Photoshop Elements?

Produkter
(logga in för att koppla)

transalp-01

Aktiv medlem
Jag är inne i en period när jag bara tar drygt 1000 per år och använder mest Lightroom Classic som katalog och bara enklare justeringar mest autoknappen. Så jag tycker att 120:-/mån känns onödigt så funderar på att nedgradera till Photoshop Elements och kanske uppgradera var 2-3 år.

Jag kör RAW men är inte negativ till att gå över till jpg.
Använder Olympus E-M5 III oftast tillsammans med 12-40/2,8, 40-150/2,8 och 75/1,8.
Fotograferar mest
- natur
- resor
- barnbarn

Någon som gjort samma resa? Kan Elements importera Lightroom katalog?
Nackdelar?
Finns det bättre alternativ för samma peng för katalog och redigering?
 
Du kan fortsätta använda Lightroom Classic som katalog och enklare justeringar i biblioteksmodulen efter avslutat abonnemang.
Finns alltså ingen anledning att migrera.
 
Du kan alltså fortsätta importera nya foton, lägga till metadata, organisera dem, söka efter specifika foton, göra grovredigeringar med snabbframkallning, tillämpa förinställningar för framkallning, skapa böcker, bildspel och webbgallerier, e-posta och publicera foton på sociala medier, exportera och skriva ut dina redigerade bilder.

Läs mer här:
 
Du kan alltså fortsätta importera nya foton, lägga till metadata, organisera dem, söka efter specifika foton, göra grovredigeringar med snabbframkallning, tillämpa förinställningar för framkallning, skapa böcker, bildspel och webbgallerier, e-posta och publicera foton på sociala medier, exportera och skriva ut dina redigerade bilder.

Läs mer här:

Det visste jag inte! Stort tack! Ska kolla in länken!
 
ANNONS