Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ngn som vet ngt om prisläget i Australien??
- Trådstartare carlorjan
- Start datum
bildsten
Aktiv medlem
Tobias
Aktiv medlem
Var i Melbourne helt nyligen. Jag var förvisso inte specifikt ute efter att köpa något nu, men kollade ändå lite löst. Möjligen är det något billigare än i Sverige, men jag tyckte inte det var så att jag föll omkull.
Om du ska köpa lite dyrare objektiv så kan det definitivt vara värt att ta ett stopp i Asien (beroende på vilket flygbolag du åker) på vägen. Jag stannade ett dygn i Singapore och köpte ett Sigma 70-200/2.8 EX. Efter att ha ätit och betalat en natt på ett BRA hotell så hade jag fortfarande sparat ca 1000 kr jämfört med att köpa objektivet i Sverige. Då var det dessutom allmän helgdag så de flesta stora fotoaffärerna var stängda (dvs. minskade möjligheter att jämföra / pressa priser mellan olika butiker).
Om du ska köpa lite dyrare objektiv så kan det definitivt vara värt att ta ett stopp i Asien (beroende på vilket flygbolag du åker) på vägen. Jag stannade ett dygn i Singapore och köpte ett Sigma 70-200/2.8 EX. Efter att ha ätit och betalat en natt på ett BRA hotell så hade jag fortfarande sparat ca 1000 kr jämfört med att köpa objektivet i Sverige. Då var det dessutom allmän helgdag så de flesta stora fotoaffärerna var stängda (dvs. minskade möjligheter att jämföra / pressa priser mellan olika butiker).
daniel1337
Aktiv medlem
stone
Aktiv medlem
carlorjan skrev:
Undrar om det är ngn som vet ngt om prisläget i Australien på objektiv och stativ? Har sökt i forumet men bara hittat en som gäller korttidsvistelse (max 1 månad)..
örjan
Ett stativ för korttidsvistelse? Nu hänger jag inte med...