Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ni som varit i HongKong...

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, jag har börjat fundera nu igen om jag inte ska strunta i telet i alla fall... Om jag skulle ta en mindre väska med lite färre saker så blir det enklare att bära på också. Fast den stora väskan är bekvämare än de små... Snacka om beslutsångest verkligen, haha!
 
Ja, jag har börjat fundera nu igen om jag inte ska strunta i telet i alla fall... Om jag skulle ta en mindre väska med lite färre saker så blir det enklare att bära på också. Fast den stora väskan är bekvämare än de små... Snacka om beslutsångest verkligen, haha!

Jag köpte mig ett Canon 70-200/2.8 IS efter min första månad här i Sydkorea. Har använt det mycket sparsamt under mitt fotograferande och till 90% har jag nog kört med min normalzoom. Ska faktiskt lämna min kameraryggsäck hos en kompis här i Seoul innan jag drar vidare mot Japan just för att slippa bära runt på alla mina prylar. Det som får åka med till Japan blir Kamerahus + normalzoom + blixt + minneskort och extra batteri.

Iofs är mitt största problem att jag reser med 75-litersväska + kameraväska vilket innebär att jag får ha kameraväskan på magen när jag är ute och går med båda väskorna.
 
Ja, jag har nu äntligen insett att jag knappast kommer få användning för ett 500mm-tele. I värsta fall får jag väl ta och köpa ett mindre tele där nere om det behövs.
 
ANNONS