Annons

Nik collection 8.1 och mac OS Tahoe ?

Produkter
(logga in för att koppla)

janc

Aktiv medlem
Någon som använder Nik Collection 8.1 (fr.a. Silver Efex) men nya macOS? Funderar på att uppgradera datorn men ser inte på DxO att Nik har stöd för högre version än macOS 15 Sequoia. Vill på inga villkor riskera att få problem med Silver Efex....

Ska väl kanske lägga till att det för min del handlar om att använda Silver Efex som plugin till Lightroom Classic

I de flesta fall brukar jag om man prioriterar stabilitet rekommendera att inte ”hänga på låset” med nya OS utan snarare invänta .1 versionen. Då brukar man slippa de flesta buggar/inkompatibla problem. Vid det laget brukar det va läge att kolla på forum hos 3:e part/plugintillverkare hur läget är.

I de flesta fall brukar jag om man prioriterar stabilitet rekommendera att inte ”hänga på låset” med nya OS utan snarare invänta .1 versionen. Då brukar man slippa de flesta buggar/inkompatibla problem. Vid det laget brukar det va läge att kolla på forum hos 3:e part/plugintillverkare hur läget är.
Sant men i det här fallet är jag mer orolig över att det inte står något alls pm kompabilitet hos DxO

Finns det ingen demo version man kan testa med
Jag har den fulla versionen installerad på en Mac men den har macOS 14 och min fundering gäller uppgradering av mac OS. DxO har (vad jag kan se) inte uppdaterat sin information med så mycket som en stavelse vad gäller den senaste versionen.

Det lutar åt att jag får avvakta tills vidare

Har så fått svar från supporten. Bra även om jag tycker det lämnar ett visst tolkningsutrymme...

Greetings,

We have customers running Nik Collection 8 successfully on Tahoe.

regards,
Riley - DxO Labs Support Team

Såg nyligen att Lightroom Classic inte har officiellt stöd för Tahoe så det får nog vänta ett tag till

Har Tahoe sedan flera veckor 26.01 och kör sedan någon dag med LRC 15 och Camera raw 18. Inga problem alls så här långt. Dessutom kom det till ytterligare lite godis.

ANNONS
Götaplatsens Foto