Annons

Nikon 50mm f1,8 köpes

Produkter
(logga in för att koppla)

Comanche

Aktiv medlem
Finns det någon som har en Nikon 50mm f1,8 som kan tänka sig att sälja till mig? Betalar som mest 500 för den.

Tack
 

Polar300

Aktiv medlem
Å, ett gammalt helmekaniskt... Som gjort för en Df.

Och ja, såna där är nog definitivt nere i 500-kronorsområdet,
mitt avsevärt modernare 1.8D slutade ungefär 2000 kronor högre något år före pandemin... Varav de 500 nog var för linsskydd och originalkartong.
/Odd
 

pdahlen

Aktiv medlem
Jag borde ha nämnt att jag söker DX objektiv. Förlåt
Vad jag vet finns det inget 50/1,8 i DX, men FX objektiv passar till en DX kamera. Om du har en DX kamera utan motordrivning av objektiv typ 3xxx eller 5xxxx så ska du inte välja ett D objektiv utan G. Sätter du ett 50mm på din kamera så bliv ekvivalent brännvidd 1,5x större. Populärast till DX kamera som normalobjektiv är Nikon 35/1,8, då detta blir som ett 50mm på en FX kamera
 

gwbiker

Aktiv medlem
Är det ett 50 1,8 G så kan man ju undra hur 500,- kan va MER än rimligt!! Om det är fint vill säga, det kostar 2400,- nytt!!, Jag har ett men släpper det inte för mindre än 1000,- plus frakt.
 

Ventures

Aktiv medlem
50mm 1,8 AF-S brukar ligga kring tusenlappen medan AF-D i toppskick 7-800 kr. 1,4 brukar kosta det dubbla. Sedan kan man ju ha tur på tradera att ingen annan sett annonsen.
 

Johan2020

Aktiv medlem
Är det ett 50 1,8 G så kan man ju undra hur 500,- kan va MER än rimligt!! Om det är fint vill säga, det kostar 2400,- nytt!!, Jag har ett men släpper det inte för mindre än 1000,- plus frakt.
Du har rimlig prisnivå tycker jag. Jag köpte exakt likadant begagnat men minns inte exakt om det va 1100 kr eller 1200 kr men det va för några år sen (om det nu skulle ha nån roll idag).

Billigt objektiv med massor med plast men håller och funkar. Bländar man ned lite så är skärpan helt ok tycker jag. Svårt att finna bättre objektiv för pengen tror jag.

Lär nog aldrig sälja detta så länge man fysiskt kan använda det. Är lite av en dröm (men billig sådan) på Z6 (FTZ) för det är ju rätt litet och väger inte många gram.
 
ANNONS