Annons

Nikon analog för en tjej?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmmm... man får ju faktiskt med objektivet för dom där 45 000...suck...

Men hördu Bengt: Blir det en Leica M8 nu eller?

Blir fan religiös när han blir gammal?

Micke Berg kör ju digitalt - det är väl dags för Björkbom också ;-) http://www.fotosidan.se/cldoc/6339.htm

Ursäkta OT här i tråden. Lovar att snabbt återgå till ämnet...

Slowfinger skrev:
Hmmm... man får ju faktiskt med objektivet för dom där 45 000...suck...

Men hördu Bengt: Blir det en Leica M8 nu eller?

Blir fan religiös när han blir gammal?

Micke Berg kör ju digitalt - det är väl dags för Björkbom också ;-) http://www.fotosidan.se/cldoc/6339.htm

Ursäkta OT här i tråden. Lovar att snabbt återgå till ämnet...

Tyvärr ingen M8... :(
Orsak är bla. att den inte har fullformats-sensor...

Micke har också synpunkter på det digitala... ;)

För övrigt så känner jag att en digitalkamera inte ännu tillför något extra för mig i min fotografering...
Inte ännu i alla fall! ;)
Har lånat några SLR,
och visst blir det bilder....visst, men.....

Så,
ännu lockar en Nikon SP!
Sannolikt så länge det finns film! :)

Håller på att sälja av litet "skåpfyllning",
och vad det blir av det,
en Nikon SP eller ZeissIkon, det får tiden utvisa!

*
Ok, som sagt,
slut med Nikon SP för idag!
Åter till trådämnet! :)

Benganbus skrev:
Ok, nu läste jag, "en riktig Nikon!" ;) :)

Då kan jag inte låta bli att visa vad som fanns före!
Numera ingår Nikon i en "tusenbrödraskara"
mao alla är SLR!

Den "riktiga Nikon" ;)
och den finns fortfarande, den ser ut så här!
http://www.cameraquest.com/nrfblsp2005.htm

Men visst en F2 bra,
har själv en F2SB, svart,
"full med Tri-X" och en 1,2/55 mm :)

Men,
"en riktig Nikon"
det är något helt annat! ;) :)

Ja jädrar vicken fin kamera! Tyvärr kommer man nog aldrig närmare en sån än så här. Se på bild, men inte röra alltså!

/K

Re: Re: Nikon analog för en tjej?

fridhamre skrev:
Där har du fel Lars, kolla bara på Nikon D50 och Canon 350/400D - rena tjejkamerorna för en karl med riktiga händer

Lite konstigt är det väl att det nästan alltid blir könsperspektiv, som i denna tråd, när man diskuterar storlek på DSLR:er? Canon 350d är väl en av världens mest sålda DSLR, beror det på att majoriteten av kameraköpare är tjejer??

Kan det inte vara så att oberoende om man är man eller kvinna, så inses vissa fördelar med en liten DSLR?

D80 och 350d verkar för övrigt vara större i volym än en sån kamera som Leica M8.....
Vet inte vad det betyder, men skulle gärna vilja se hur ett inlägg som påstår att M8 är en tjejkamera mottas i ett Leicaforum :)

Det är ffa greppet runt kameran som jag ogillar med små dslr-modeller. Jag har små händer för att vara man (strl 8,5-9, normalt 10-11) och tycker jag får kröka fingrarna alldeles för mycket runt 350D och liknande modeller. En 1Ds är dock för stor för mig, både volym, tyngd och greppmässigt.

Vet inte om jag gillar M8 heller, tyckte inte det var riktigt samma känsla i den som i en M4 eller M6...

Jag har fått min F2A fixad utan byte av kolbanor, när mätaren visat tecken på oxider. Problemet kommer, var så säker, men kameran lär vara lättservad enligt Volker kelm här på fotosidan.
Jag köpte min F2A ny 1981 och har den fortfarande kvar.
Outslitlig kamera, om man inte har något emot att den är en stor och tung dinosarie i småbildskamerornas värld. Se gärna min recension, här på fotosidan.

Urr skrev:
Jag har fått min F2A fixad utan byte av kolbanor, när mätaren visat tecken på oxider. Problemet kommer, var så säker, men kameran lär vara lättservad enligt Volker kelm här på fotosidan.
Jag köpte min F2A ny 1981 och har den fortfarande kvar.
Outslitlig kamera, om man inte har något emot att den är en stor och tung dinosarie i småbildskamerornas värld. Se gärna min recension, här på fotosidan.
Jaha där ser man. Man lär sig nya saker hela tiden. Visst är det bra med forum.

ANNONS
Götaplatsens Foto