Annons

Nikon blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

LinaAdolfsson

Ny medlem
Hej!

Jag är intresserad av att skaffa mig en blixt till min kamera, har för tillfället en d40 men är inte nöjd med den inbyggda blixten i den.

Eftersom att jag är hobbyfotograf så vill jag inte köpa en alldeles för dyr blixt, men jag vill inte heller ha en allt för kass blixt heller.

Någon som kan rekommendera en bra blixt till mig?

Tacksam för svar :)

Jag har ägt en SB-600 drygt 3 år och den har aldrig svikit mig, det kan inte bli enklare och fungera så makalöst bra, bara hänga på vrida huvudet i alla möjliga riktningar där det finns en yta som kan agera reflektor och köra, perfekt exponerade bilder varje gång, det finns inget bättre och enklare blixtsystem än Nikons, jag är mäkta imponerad, jag har inte ens öppnat instruktionsboken :)

Köp SB-600'an om du är ute efter att få en blixt som skall sköta om dina vardags och fest foton mm den är mer flexibel än SB-400 och är klart värd dom extra kronorna.

Är du ett blixtfreak och älskar att leka med flera blixtar, eller har funderingar på att göra det i framtiden så skall du välja SB-900, men är du intresserad av den så hade du väl redan vetat svaret på dina behov....

SB-600 är det bästa råd du kan få, nämde jag att batteriprestandan är helt makalöst bra också ? Jag byter batterier en gång om året.

Lycka till. Kent.

ANNONS
Götaplatsens Foto