Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon Coolpix 995 - pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

PerFogelberg

Aktiv medlem
Hur mycket är en Nikon Coolpix 995 värd idag? Hittade en annons där en sådan säljs utan tillbehör. Måste man ha specialbatterier?

PerFogelberg skrev:
Hur mycket är en Nikon Coolpix 995 värd idag? Hittade en annons där en sådan säljs utan tillbehör. Måste man ha specialbatterier?
Ja, du måste ha Nikons batteri EN-EL1, gärna två st och laddare MH-53. Möjligen finns piratvarianter till billigare penning. Det är en bra kamera, jag har uppföljaren 4500 och är rel. nöjd med den. Cyberfoto tar ca 5200:- för en ny cp 4500, så en 995 i bra skick kan väl vara värd ?? 3000:- om den är i bra skick?? Annars såg jag den här annonsen för en cp 4500 på FS idag.

Ska man våga köpa kameran eller är det bättre att satsa pengarna på en ny? Vad är det för sladd till datorn?

Jag har en CP990 som jag har varit väldigt nöjd med. Man behöver inga specialbatterier till 990 men tyvärr är det bara 3 ggr zoom och 3.34 mpixlar. Den vridbara optiken är väldigt smart och har räddat ett par "omöjliga" situationer.

Har precis köpt en D70 med 18-70 glugg, jobbigt nog är det ungefär samma pengar som jag gav för 990:n för ca 4 år sedan.

ANNONS
Götaplatsens Foto