Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon Coolpix A, bra begagnat köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

ljn3

Aktiv medlem
Är lite sugen på att köpa en begagnad Nikon Coolpix A som semester- och fickkamera. Vet att en ny modell släpps i höst och att tillverkningen av A-modellen har upphört. Har idag Sony RX100 och Olympus E-PL5 som semesterkameror så frågan är om Coolpix A har något bättre bildkvalité och dynamik i bilderna? Är det någon som har erfarenhet av modellen?

/Lennart

Den har betydligt bättre bildkvalitet än RX100 och Olympus då den har samma sensor som Nikon D7000 (asp-c). Jag har också funderat på den men det finns ev en nackdel: den har fast brännvidd och du kan inte byta optiken.

Nackdel? Det beror på. I Japan är 28mm traditionell vidvinkel så många verkar trivas med det. Jag har kommit fram till att 35mm är det bästa för mitt fotograferande.

ANNONS
Götaplatsens Foto