Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D100

Produkter
(logga in för att koppla)

emtre

Aktiv medlem
Står i begrepp att inhandla en Nikon D100 och funderar på vad som vore vettigt att satsa på för objektiv. Har en gammal älskad Nikon sen tidigare, men den är så pass gammal att optiken knappast funkar med D100:an, så det innebär att jag får satsa på lite nya 'gluggar' också :)

Hittade ett erbjudande på Nikons hemsida, där man kan få D100:an med AF-S Nikkor 24 - 85mm objektiv samt 256MB minnekort för 22.900 inkl moms, vilket ju lät som ett ganska bra erbjudande - eller? Några tankar,åsikter?

Jag är lite osäker just kring vad jag ska satsa på för objektiv och vill gärna få tips, förslag - i korthet: Varsågod o tyck! :)

/Maria

24-85an ar en enligt mig riktigt bra glugg, sen kan man komplettera med en 80-200 2,8 som ar en lysande glugg, en av de skarpaste jag vet. Eventuellt kanske en 18-35 men det beror val pa hur mycket vidvinkel du behover, det blir ju ca 27-52. Sen ar det ju upp till dig om du behover annu fler objektiv, t.ex. annu ett tele men det har ar en mycket bra grundplat.

Emtre skrev:
Hittade ett erbjudande på Nikons hemsida, där man kan få D100:an med AF-S Nikkor 24 - 85mm objektiv samt 256MB minnekort för 22.900 inkl moms, vilket ju lät som ett ganska bra erbjudande - eller? Några tankar,åsikter?
Vet inget om 24-85:an, själv använder jag en 28-105 mycket och en 18-35. Har en gammal 80-200 oxå. En 50/1.8 är en billig investering; mycket kvalité för pengarna.
256MB är i minsta laget, runt 50 bilder i JPEG eller 25 NEF. Räkna med att du vill köpa mer kort i framtiden.
Lycka till, bara att fråga mer om du undrar över något.

tack för snabba svar :)
ska fundera lite så bär det väl av till fotoaffären sen :)
/Maria

ANNONS
Götaplatsens Foto