Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon D3-köp från Hong Kong
- Trådstartare eyescan
- Start datum
Anders P Hansson
Aktiv medlem
Troligen problem med garantin men det kan ju vara värt om priset är det rätta. Vad mer förmedlar han?
keckax
Aktiv medlem
Jag har köpt optik från HK av en för mej främmande kille: Dealen jag krävde var att byta pengar/optik mellan fyra ögon här i Sverige. Killen gick med på mina krav så affären gick smärtfritt.
Jag betalade alltså ingenting i förskott då man aldrig vet vem man har att göra med.
/K
Jag betalade alltså ingenting i förskott då man aldrig vet vem man har att göra med.
/K
Anders P Hansson
Aktiv medlem
Jag har köpt optik från HK av en för mej främmande kille: Dealen jag krävde var att byta pengar/optik mellan fyra ögon här i Sverige. Killen gick med på mina krav så affären gick smärtfritt.
/K
Hur mycket billigare är det?
keckax
Aktiv medlem
Hur mycket billigare är det?
Tusan vet vad prisskillnaden är idag. Jag handlade för 1,5 år sedan då kronan var lite starkare.
Mitt budskap är att försiktighet är det viktigaste när man handlar av någon som lovar billiga priser.
/K
keckax
Aktiv medlem
Tusan vet vad prisskillnaden är idag. Jag handlade för 1,5 år sedan då kronan var lite starkare.
Mitt budskap är att försiktighet öht är det viktigaste när man handlar av någon som lovar billiga priser.
/K
elohim
Aktiv medlem
Jag var i HongKong i slutet på februari och kollade priser på några ställen. Hus och objektiv är det inte värt att köpa alls. Kan möjligen få nån tusing billigare på dyra hus, men inte så mycket mer än så.
Som läget ser ut nu är det Sverige som gäller - det finns ganska många fördelar jämfört med de få procent man sparar in.
(Visst kan man deala sig till lite bättre priser, men när jag sänkte till prutpriser på affärerna så var det ändå inte tillräckligt för att vara "ett bra pris".)
Som läget ser ut nu är det Sverige som gäller - det finns ganska många fördelar jämfört med de få procent man sparar in.
(Visst kan man deala sig till lite bättre priser, men när jag sänkte till prutpriser på affärerna så var det ändå inte tillräckligt för att vara "ett bra pris".)
Anders P Hansson
Aktiv medlem
Om inte HK/Kina är billigt finns det ngt land som har lägre priser?
Paul.r.Lindqvist
Aktiv medlem
Anders:
Som frilans fotograf så får du ju dra av moms, eller handla "moms fritt" inom eu..
Så det lilla du kan "tjäna" är väl inte värt att inte han någon giltig garanti i sverige ?
Mig veterligen så finns det ingen "världsgaranti" på hus.
/P.
Som frilans fotograf så får du ju dra av moms, eller handla "moms fritt" inom eu..
Så det lilla du kan "tjäna" är väl inte värt att inte han någon giltig garanti i sverige ?
/P.
eyescan
Aktiv medlem
Anders:
/P.
Priset är 23000:- ganska mycket billigare med andra ord... Men som ni säger bör man vara försiktig. Killen vill ha 13000:- i förskott och erbjuder mig att skicka kopia på legitimation adress osv...
/Niklas
Joel.S
Aktiv medlem
Priset är 23000:- ganska mycket billigare med andra ord... Men som ni säger bör man vara försiktig. Killen vill ha 13000:- i förskott och erbjuder mig att skicka kopia på legitimation adress osv...
/Niklas
Låt bli, du blir lurad.
Det har avhandlats förut någonstans om folk som skickar legitimation etc för att stärka att dom skulle vara ärliga.
23000 är för bra för att vara sant, har dessutom för mig jag såg någon sådan annons på blocket för ett tag sen.
Säg att du ger 23000, kontant vid leverans mellan fyra ögon. Annars kommer du GARANTERAD bli blåst på stålarna.
eyescan
Aktiv medlem
Låt bli, du blir lurad.
Det har avhandlats förut någonstans om folk som skickar legitimation etc för att stärka att dom skulle vara ärliga.
23000 är för bra för att vara sant, har dessutom för mig jag såg någon sådan annons på blocket för ett tag sen.
Säg att du ger 23000, kontant vid leverans mellan fyra ögon. Annars kommer du GARANTERAD bli blåst på stålarna.
Tack jag skall försöka låta bli, men man blir ju så frestad. Jag får behålla min D700.
Paul.r.Lindqvist
Aktiv medlem
/Niklas
Ja det var ju en hel del billigare... och han måste ju ha en VÄLDIGT speciell kontakt då det "vanligaste priset" i hongkong ligger runt 30.000HK dollar.
Vilket motsvarar 35.000 kr i dagsläget.
Men om du kan få betala vid lev. mellan 4 ögon så... .-)
eyescan
Aktiv medlem
Ja det var ju en hel del billigare... och han måste ju ha en VÄLDIGT speciell kontakt då det "vanligaste priset" i hongkong ligger runt 30.000HK dollar.
Vilket motsvarar 35.000 kr i dagsläget.
Men om du kan få betala vid lev. mellan 4 ögon så... .-)
Ja jag antar att det är för bra för att vara sant.
/Niklas
Paul.r.Lindqvist
Aktiv medlem
Ja jag antar att det är för bra för att vara sant.
/Niklas
Jo utan tvekan, om du kan få den för 23.000 då måste han få den ännu billigare... vilket helt enkelt inte finns på kartan.
/P.
eon
Aktiv medlem
/Niklas
Om det inte är en pålitlig vän du ska göra affär med, så ska man ALDRIG handla på detta sättet! ALdeles oavsett priset.
j2^
Aktiv medlem
Tack jag skall försöka låta bli, men man blir ju så frestad. Jag får behålla min D700.
Köp till batterigreppet så har du ju samma prestanda som en D3
(Ja, jag vet att vissa funktioner diffar, men inte är det mycket)
j2^
Aktiv medlem
och erbjuder mig att skicka kopia på legitimation adress osv...
...som troligen inte är HANS legitimation
eyescan
Aktiv medlem
Köp till batterigreppet så har du ju samma prestanda som en D3
(Ja, jag vet att vissa funktioner diffar, men inte är det mycket)
Batterigreppet har jag, mest för känslans skull.