Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nikon d300?

Produkter
(logga in för att koppla)
Värför alla sådana frågor om D200s - D300 - D3X osv.. är ni på något sätt missnöjda med era D200 D2Xs...? :)

cole skrev:
Värför alla sådana frågor om D200s - D300 - D3X osv.. är ni på något sätt missnöjda med era D200 D2Xs...? :)

Man behöver inte vara missnöjd med sin kamera bara för man är intresserad av vad som lurar runt hörnet, är man teknikintresserad så tycker man det är intressant att läsa om nyheter, även andra märken, inget konstigt i det.

/kent.

jag läste i nån ny foto tidning på affären,
om den kameran...
och om man ändå ska köpa en ny kamera, så
kan man köpa det senaste kanske. ;)

dogue skrev:
jag läste i nån ny foto tidning på affären,
om den kameran...
och om man ändå ska köpa en ny kamera, så
kan man köpa det senaste kanske. ;)
Uppföljaren till D200 ligger förmodligen minst 1,5 år framåt i tiden. Däremot kommer Fuji med en Nikonbaserad kamera, med Nikons bajonett. Den kan komma att vara nästa allvarliga konkurrent i det semiprofessionella segmentet. Inte så många pixlar men ett betydligt bredare dynamiskt omfång. Jag väntar nyfiket in testerna på Fuji S5 Pro senare i vår.

dogue skrev:
vad fick du ge för den kameran??

men man har ju garanti på grejorna man köper ny.
Fuji S5 har inte kommit ut i handeln än. Föregångaren S3 Pro var tyvärr lite långsam på det mesta, men bildkvaliten var lovordad. Som jag förstått det skall den nya kameran vara snabbare och bättre på alla sätt o vis. Den är i mångt o mycket en D200. Glömde bort din fråga tyvärr. vad gäller priset så kan det kanske bli en slant. Fuji S3 var hutlöst dyr när den släpptes (över 20000). Men den nya tror jag i alla fall kommer hamna under 20000, Knaske i paritet med D200 när den släpptes, dvs ca 16500. Fast det är en vild gissning från min sida.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto