Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D3s Film

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej alla

Har funderat lite på att köpa en Nikon D3s, satt och kollade lite på youtube för filmerna med
Nikon D3s då jag gör lite små korta filmer i mitt jobb, svårt att hitta något bra om man jämnför med canon.
HIttade då denna film, tyckte faktiskt det såg riktigt bra ut. Den ser ut att hantera olika situationer bättre en vad jag trodde.

http://www.youtube.com/watch?v=ux5oAksAcPM

Kolla in och se vad ni tycker.

Ha det gott

Hej alla

Har funderat lite på att köpa en Nikon D3s, satt och kollade lite på youtube för filmerna med
Nikon D3s då jag gör lite små korta filmer i mitt jobb, svårt att hitta något bra om man jämnför med canon.
HIttade då denna film, tyckte faktiskt det såg riktigt bra ut. Den ser ut att hantera olika situationer bättre en vad jag trodde.

http://www.youtube.com/watch?v=ux5oAksAcPM

Kolla in och se vad ni tycker.

Ha det gott

Jag har Nikon D3s. Den ger helt ok videoklipp. Jag skulle emellertid aldrig rekommendera någon att lägga 50 tusen på D3s primärt för videons skull. D3s ger bara 720p, har begränsat internt ljud och rent ergonomiskt finns bättre alternativ. Seriöst videointresserade fotografer borde antingen vänta på en bättre implementation hos Nikon eller se på de kommande separata videokamerorna med större sensorer tex Sony NEX VG-10 eller Panasonics 4:3 modell.

Jag har Nikon D3s. Den ger helt ok videoklipp. Jag skulle emellertid aldrig rekommendera någon att lägga 50 tusen på D3s primärt för videons skull. D3s ger bara 720p, har begränsat internt ljud och rent ergonomiskt finns bättre alternativ. Seriöst videointresserade fotografer borde antingen vänta på en bättre implementation hos Nikon eller se på de kommande separata videokamerorna med större sensorer tex Sony NEX VG-10 eller Panasonics 4:3 modell.

Det jag gör i mitt jobb är mest att ta bilder i företag, jag har fått vissa önskningar om att
göra små kort reklam filmer för företagen med lite information. Tror D3s skulle funka då eller ska man kolla på andra alternativ ?

Det jag gör i mitt jobb är mest att ta bilder i företag, jag har fått vissa önskningar om att
göra små kort reklam filmer för företagen med lite information. Tror D3s skulle funka då eller ska man kolla på andra alternativ ?

Prova en D3s och några billigare alternativ så att du kan bilda dig en uppfattning om vad som passar dig och dina behov. Än så länge är D3s Nikons enda DSLR med möjlighet till manuella inställningar vilket är ett krav för seriöst videoarbete.

Bry dig inte om upplösningen på videon, 720p räcker mer än väl till reklamvideos etc. Att 1080p är universums räddare och svaret på ultimat bildkvalité är ännu en sak som de flesta blivit inkörda på.
Man kan väl snarare titta på Nikons val av videoformat i form av antika Motion JPEG istället för H. 264 och att man bara kan spela in i 24 bilder / sek.

Det är inga många som ser skillnad på 1080p och 720p då de inte sitter i optimala betraktningsförhållanden till detta. Det handlar om bla avstånd till skärm och upplösning på skärm, samt att man även ska KUNNA se skillnaden, alla lägger inte ens märke till det.

Vad du kanske skulle bry dig om är de nackdelar som uppstår när man ska filma med en DSLR. Sätta fokusen är inte de lättaste och de finns ingen AF som hjälper dig, ljudet lämnar en del att önska och ergonomin (som tidigare nämnt) kanske inte alltid är den bästa. Tänk också på att du måste spendera en hel del extra pengar för att göra din DSLR till en i minsta fall "hanterbar videokamera".

ANNONS
Götaplatsens Foto