Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon D50med objektiv
- Trådstartare Marthen
- Start datum
tks
Aktiv medlem
Det handlar mycket om vad du är redo att spendera. Själv slog jag till på en D50 med kitobjektivet, men väntade mig inte särskilt mycket från det. Objektivet har dock överraskat mig, med tanke på priset (1000 kr extra mot bara kamerahuset) är jag riktigt nöjd.
Här är en recension på kitobjektivet, och lite åsikter på det mot 18-70:
http://www.kenrockwell.com/nikon/1855.htm
Jag har tidigare haft en D70 med 18-70 till låns, och det var ett mycket trevligt objektiv. Hade D50 funnits i ett kit med 18-70 hade jag kanske slagit till om priset var rimligt. För löst kamerahus och 18-70 är man nästan uppe i samma pengar som ett D70s-kit...
Övriga objektiv har jag inte testat, men har man råd verkar 18-200 med VR riktigt trevligt.
Byter du upp dig från kompakt tror jag att D50+kitobjektiv håller dig nöjd ett bra tag. Finns ytterligare pengar att lägga skulle jag köpa till en extern blixt, då kan man vid inomhusbilder verkligen kompensera för att kitobejtivet inte är så ljusstarkt.
Här är en recension på kitobjektivet, och lite åsikter på det mot 18-70:
http://www.kenrockwell.com/nikon/1855.htm
Jag har tidigare haft en D70 med 18-70 till låns, och det var ett mycket trevligt objektiv. Hade D50 funnits i ett kit med 18-70 hade jag kanske slagit till om priset var rimligt. För löst kamerahus och 18-70 är man nästan uppe i samma pengar som ett D70s-kit...
Övriga objektiv har jag inte testat, men har man råd verkar 18-200 med VR riktigt trevligt.
Byter du upp dig från kompakt tror jag att D50+kitobjektiv håller dig nöjd ett bra tag. Finns ytterligare pengar att lägga skulle jag köpa till en extern blixt, då kan man vid inomhusbilder verkligen kompensera för att kitobejtivet inte är så ljusstarkt.
avslutat_bj
Aktiv medlem
tks skrev:
Håller med. Vill du fota inomhus är 18mm en mycket trevlig brännvidd. Extern blixt slagen i taket ger mycket bättre bilder än inbyggd blixt rakt på.