Skrotfotaren
Avslutat medlemskap
http://nikonrumors.com/2013/10/17/nikon-d5300-and-nikkor-58mm-f1-4g-pre-order-options.aspx/ Snabba ryck............................
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Första kameran med EXPEED 4 processor (är denna kamera en "provbänk" för denna nya processor tro?).
Jo expeed 4 med vad det betyder av nya kretsar etc är väl den nya "plattformen". D5300 är sannolikt inte tänkt att på något vis revolutionera fotovärlden
men man kan ju stillsamt undra varför de håller på D3300...;-) samt vad expeed 4 skulle betyda för D7x00 serien.
Sitter här med min gamla 5100 (köpt för 6 månader sedanoch hade redan tänkt att nästa uppgradering borde bli 7100 men nu kommer 5300 och krånglar till det. Allt går för snabbt nuförtiden
Jag tror inte tillverkarna ser det endast som ersättningsmodeller - även om det naturligtvis är det - det är också ett sätt att hålla en bredare produktpalett ute i marknaden - ja, jag tänker på de äldre modellerna som co-existerar i handeln under en period, ofta tills ytterligare en "ersättare", eller t.o.m. två, lanserats. Ett sätt att också tillhandahålla en aningen enklare modell till lägre kostnad.
Frågan är vad i h*te Canon pysslar med? Deras 1100D säljs nästan inte alls, en felsatsning på för lite Megapixel, trots att kameran är billig och bra och 12Mp sensorn ger jättefina bilder.