Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D7000 bra zoom + objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Ber

Ny medlem
Jag är ny här och har fått min första kamera i födelsedagspresent. Fyllde 12 år förra veckan och gick ner till Kameradoktorn i förra veckan där jag skulle få välja ut en kamera i present av pappa.
Säljaren rekomdenerade Nikon D7000 som vi köpte med en Nikon zoom Afs 17-55 F2.8 IF-ED samt ett macro objektiv Nikon Afs vr 105 F2.8 IF-ED.
Det måste väl vara bättre med macro objektivet när jag ska fota saker riktigt nära eller ?
En annan fråga är oxa att jag vill ha ett teleobjektiv eller telezoom vilken ska man ha då ?

Som sagt 70-200 f2,8 Af-s VR II

Jag vet inte om du kan få bättre objektiv än så.
<- avis.

milda matilda vilken 12-års present...!!
Detta är proffsutrustning till en nybörjare....behövs detta???

håller med förgånga svaret till va nytta ska en 12 åring ha 70-200 då är redan så profsigt som det ser ut nu med 105 macro vad ska det sluta ??

Haha! Stenhårt :) du har liknande utrustning som mig och jag är inte 12 kan jag säga, och grattis förresten :) jag ska ändå köpa d4! Så det så :p nu OT, ja nya 70-200 2.8 II är nog inget annat än ett mästerverk.

Med tanke på att det redan finns en liknande tråd så luktar detta troll lång väg.

Hurst som helst, drar mitt strå till stacken: Nikon AF-S 200/2 VR II

om du vill köpa sigma så har de ju en 200-500mm f/2.8 som skulle komma in där en 70-200mm slutar.

Ok, tack för bra svar om den 70-200 2.8 då får det bli en sån åxå då.
Skulle den oxå passa på D700 som jag skulle visst kunna få åxå?
Det verkar ju bra att ha två kamerahus samt att ha en med fullsensor.
Ja jag blev oxå lite chockad hur dyrt allt blev men det var ju så skön känsla i dom å så min pappa har altid varit lite pryltokig.

Skojar du med oss eller? (Troll, men visst, tjänar man miljoner per år är väl 30 000 ingenting. Senast idag så var stan full av folk som visade upp sina "ögonstenar" i form av bilar, 2 mille är tydligen ingenting för en rik)

Vissa barn rotar i soptunnor för att ens överleva sin tolvårsdag, och vissa får presenter för 30 000. Är världen orättvis eller vad?

Antingen är din pappa tät, eller så köper han kamerautrustning till sig själv men för att frun inte ska bli sur så köper han det "till dig". /Hannes

Jo visst e livet orättvist för många.
Min pappa tjänar bra och utan honom hade jag säkert inte levt idag.
Jag är adopterad från kina. Hittebarn.
Dyra operationer som jag inte kunde få där har jag fått av min pappa.

Vi har gett 50 tusen kr per år i stöd till barnhemmet jag kommer ifrån.

Där ser man!

Ja, pengar gör mycket gott. Men all ondska i världen är på grund av girighet och pengar. (jag menar absolut inte att du eller din pappa är giriga)

Lite OT men det var lite trollvarning i början... Trevlig helg på er! Jag ska nog knyta mig ;)

Varför tror alla att så fort det är något man själv inte är van vid så är det ett troll på G?

Hm, jo såklart man kan bli lite fundersam (och avundsjuk) men det brukar jue vara det bästa att försöka inte dra förhastade slutsatser.

Nu börjar jag bli misstänksam, för det första skriver du inte som en 12 åring, för det andra, ja...
something smells fishy =)
Ladda gärna upp en bild på dig och din kamerautrustning så vi får bli glada över att se dig när du flashar med din kamera, alla 12 åringar tycker ju att sånt är häftigt ju! =P

Klart pappsen ska köpa Sigmas 200-800 också när ni lika håller på att handla. Och glöm för guds skull inte blixt, stativ och väska heller.
Sen måste det nog vara världens enda 12-åring som inte anväder sig av smileysar :)

Hahaha...... :) Troll är väl bara förnamnet.
Men det har väl vissa på detta forumet förtjänat :))))
Ödmjukhet är väl ett ord många ( inte alla ) inte ens kan stava till.

Min pappa är starkare än din pappa..... :D

ANNONS
Götaplatsens Foto