ANNONS
Annons

Nikon D90 med objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Det blev en D90 med 18-105mm kit för mig igår. Strax under 9000 norska kr för hela paketet. Känns som en väldigt fin uppgradering jämfört med vår gamla Olympus C8080. Planen är att så småningom bygga på med ett 70-300mm och något fast 50mm objektiv och extra blixt. Men jag ska starta med att lära mig använda det jag köpt nu och se vad jag saknar.

Det blev en D90 med 18-105mm kit för mig igår. Strax under 9000 norska kr för hela paketet. Känns som en väldigt fin uppgradering jämfört med vår gamla Olympus C8080. Planen är att så småningom bygga på med ett 70-300mm och något fast 50mm objektiv och extra blixt. Men jag ska starta med att lära mig använda det jag köpt nu och se vad jag saknar.
Du kan säkert hitta ett 70-210/x-5,6 för en billig peng.

Istället för 50/1.8D köp en 50/1.4D istället. Ett mycket bättre objektiv, inte bara snabbare utan även bättre optiska prestanda totalt. Dubbelt så dyrt javisst men det lär bli en favorit för inomhusfoto och stanna på kameran ofta :)

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.