Teodorian
Aktiv medlem
Ett proffs är ett proffs för att han är så pass duktig på vad han ska göra att folk hellre betalar honom/henne för att göra något i stället för att göra det själv.
Det är ingen skillnad på en fotograf och en snickare (förutom att de flesta snickare har grymt mycket mer i lön) i detta hänseende.
Jag anlitar en snickare för att jag litar på att han/hon gör ett jobb bättre, snabbare och mer effektivt än vad jag hade klarat göra det själv. Vilka verktyg snickaren använder får jag helt enkelt acceptera att denne yrkesperson klarar att välja själv. Ibland kanske jag tycker hammaren verkar lite för stor, ibland kanske jag tycker att den är lite för liten - men antagligen har ju valet en logisk bakgrund i sättet personen arbetar på.
Bara mitt trappa blir bra är jag nöjd.
Alltså behövs det kvalitetsverktyg (hammare, kameror) i alla storlekar för att passa till olika typer av jobb. Kvaliten på verktyget är då viktigare än vilken storlek den har. Det finns dåliga stora hammare (kameror) och bra stora hammare (kameror). Det finns dåliga/bra varianter av de små också.
Många snickare har flera olika hammare med sig ut på jobben.
Lägstanivån på hammare, symaskiner och kameror blir allt bättre över tiden.
Utvecklas användaren i samma takt?