Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon F2 med div objektiv och tillbehör

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej.
Hade varit kul att få veta av någon här i forumet vad detta paket skulle kunna vara värt. Lägger inte ut det här för att få det sålt, utan mer för att få ett expertutlåtande.

Nikon F2 med motor
Nikomat EL hus
Nikkor 28mm F-2,8
Nikkor 135mm F-2,8
Nikkor 50 F-1,4 (på kameran)
Mellanringar och vinkelsökare.

Nikonkameran är använd en hel del men är nära nyskick. Alla har Nikon Skylight filter på sedan första dagen.
Nikomatkameran är inte så mycket använd och är i nära nyskick.

Mvh
Joachim

Bilagor

• nikon_liten.jpg
    nikon_liten.jpg
    44.7 KB · Visningar: 382
I och med att du inte säljer detta paket är den inte värd någonting. ;)

Nä, men för bra och fungerande grejer brukar jag dra av typ 30% från inköpspriset direkt och sedan ytterligare 30% på det beg priset efter 1-2 år och så vidare för varje år som går.

På en höft..

Men priser styrs av efterfrågan så är svårt att svara på det. Du får lägga ut den på försäljning!. ;)

//Stefan

Beror på skicket och vilken sökare F2an har. Är det i mkt bra skick och det är en AS-sökare blir det mer värt. Även en SB-sökare i bra skick är eftersökt av samlare.

Är det en användarkamera, dvs lite nött och sådär tippar jag att du kan få några tusingar för paketet.

28mm:n är helt värdelös. Om du skickar den till mig så lämnar jag den till återvinningen åt dig. :)

Kamerorna är två slitvargar. Finns knappast bättre mekanik att få än denna. För dyrt att tillverka sådana kvalitetsgrejer idag.
F2:an går troligen inte att slita ut. Den kan behöva service ibland, men man kan hålla liv i den hur länge som helst.

Nikonoptiken är utmärkt. Både mekaniskt och optiskt.

Ändå är utrustningen svårsåld. Särskilt om kamerorna är av den äldre typen som kopplar till mätgaffeln. En del av optiken ser nyare ut än kamerorna. Om det är Ai-optik är den mycket lättare att sälja.
Mitt råd är: Behåll denna utrustning. Den är värd mycket mer än du kan få ut vid försäljning.

Ja, detta kommer vi nog att behålla. Som ni säger så är det värt långt mer än vad vi kan sälja det för.
Dessutom har den ett stort affektionsvärde.

Ca marknadpriser med lite extra jobb att hitta rätt köpare. Förslagsvis Tradera.

F2 med motor 1800 kr
Nikomat 600 kr
objektiv 500 kr/st
mellanringar 400 kr
blixt+väska 100 kr
vinkelsökare 300 kr (passar ej nya hus)

ANNONS
Götaplatsens Foto