Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nikon mf26.

Produkter
(logga in för att koppla)

calle.

Avslutat medlemskap
vad kan man använda ett mf26 bakstycke till. kan va bra att veta iför ett eventuellt köp. och vad är ett rimligt pris på en begagnad.

så den gör att kameran får extra funktioner eller har jag förstått det helt fel.

Jag har haft ett men egentligen aldrig använt det mer än till att leka med.

Förutom att skriva datum och sånt i filmrutorna så ger det multiexponering och en kul funktion så att en bild tas när något kommer i fokus (Mest användbar om man har en låsbar trådutlösare). Kanske är bracketing också, kommer inte ihåg. Jag har två manualer, nikon original och en annan som pdf:er som jag kan maila om du skickar mig ett mail.

mvh Erik

Fullkorn skrev:
Jag har haft ett men egentligen aldrig använt det mer än till att leka med.

Förutom att skriva datum och sånt i filmrutorna så ger det multiexponering och en kul funktion så att en bild tas när något kommer i fokus (Mest användbar om man har en låsbar trådutlösare). Kanske är bracketing också, kommer inte ihåg. Jag har två manualer, nikon original och en annan som pdf:er som jag kan maila om du skickar mig ett mail.

mvh Erik
Jag tror också att du får möjlighet till intervallfotografering plus att den om jag inte missminner mig ger tillgång till fjärranvändning.

ok. då värkar det här bakstycket va nått att ha i alla fall då. vad är ett sådant bärt ungefär då.

Efterfrågan är så liten idag så det är svårt att sätta ett ekonomiskt värde. De säljs nästan alltid tillsammans med kameror. Men många hundringar är de i alla fall inte värda.

ANNONS
Götaplatsens Foto