Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon View 6

Produkter
(logga in för att koppla)

czappa

Aktiv medlem
Tummen ner för Nikon!
Efter några år med Nikon view så finns det ingen support eller uppdatering för Vista 64bits som jag nu har skaffat efter år med XP.
Kör fortfarande med min gamla D100.

Någon med förslag på liknande prog förutom Windows fotogalleri?

ACD see 10.0 Eller Fast(slow)stone som är en en kopia av Acd see, men betydligt långsammare, speciellt på datorer som inte är så snabba.

ACD see 10 tycker jag är nästan lika snabb som version 2.4 på samma hårdvara, som jag använt under ett antal år.

czappa skrev:
Tummen ner för Nikon!
Efter några år med Nikon view så finns det ingen support eller uppdatering för Vista 64bits som jag nu har skaffat efter år med XP.
Kör fortfarande med min gamla D100.

Någon med förslag på liknande prog förutom Windows fotogalleri?

Det är väl ett gammalt program det där ?

Varför inte köra det nya View NX ?

Re: Re: Nikon View 6

Gården skrev:
Det är väl ett gammalt program det där ?

Varför inte köra det nya View NX ?

Precis. Kari. Har du verkligen kikat på Nikons supportsidor? Det är inte så där jätteosynligt att de lagt ner Nikon View 6.x och ersatt det med Nikon View NX

Jag laddade hem den men jag fick inte med programmet i att spela upp automatiskt. Så jag blev ombedd att spara bilderna i Windows photogalleri så snart jag satt i kortet i kortläsaren. Har försökt att hitta en lösning på det men hittar inte det i Vista.

czappa skrev:
Jag laddade hem den men jag fick inte med programmet i att spela upp automatiskt. Så jag blev ombedd att spara bilderna i Windows photogalleri så snart jag satt i kortet i kortläsaren. Har försökt att hitta en lösning på det men hittar inte det i Vista.

Jag sparar bilderna till en mapp direkt från kortet. Gör en back-up till CD/DVD. Sen bara starta View NX, leta upp mappen och bara titta, eller vad man nu vill göra. Jag kör också Vista,och det funkar kanon.

Jo, självklart kan man göra så men det stör mig att programmet inte startar själv när man sätter i minneskortet i kortläsaren eller att man inte kan hänvisa till det!
Det funkade i allafall med gamla View 6

czappa skrev:
Jo, självklart kan man göra så men det stör mig att programmet inte startar själv när man sätter i minneskortet i kortläsaren eller att man inte kan hänvisa till det!
Det funkade i allafall med gamla View 6

Det går att fixa med View NX oxå. Se bara till att ni har den senaste versionen. Download modulen uppdateras separat numera....

ANNONS
Götaplatsens Foto