Annons

Nissin Di622 och Nikon d40

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik Åkesson

Aktiv medlem
Hej

Jag har läst lite om ovanstående blixt och det verkar som att det har varit problem med att få den att synka men att det skulle lösas i någon ny firmware. Är det någon som köpt nissin blixten på sista tiden och kört den med en D40 ? Funkar det som det ska nu eller är det fortfarande problem med underexponerade bilder och att den inte slår nr den ska?
Fredrik

Ingen aning men piratblixtar brukar bara vara sämre än orginal. Kanske bättre att lägga ut 1000 kr till och få en sb-600 som är betydligt bättre(sen kan du ju använda CLS om du byter hus sen i framtiden) :)

Nja jag vill inte lägga ut speciellt mycket på en blixt jag sällan använder.Nikons är säkert bäst men frågan är om piraterna är tillräckligt bra för lite foton på fester och sånt.
Fredrik

Hej igen

Köpte mig precis en nissin hos Expert stormarknad på öppet köp.Lägsta pris garanti mot fotokungen och sen en 5% konsum kupong.Efter att ha proskjutit lite på mig själv och lite div saker här hemma så förstår jag inte riktigt klagomålen på att den överexponerar.Visst om jag står 50 cm från en vit vägg och slår på med direkt blixt så blir det lite för mycket kräm men det är bara att slå den i taket eller åt sidan så löser det sig.Spontant verkar det mycket blixt för pengarna.Den sitter ordentligt i blixtskon vilket också var ett av klagomålen i recensionerna.Antingen har jag fått tag i ett bra ex eller så har dom fått ordning på kvaliteten.Men som sagt jag ska prova den lite mer i "verkligheten" så får vi se vad den går för.
Fredrik

ANNONS
Götaplatsens Foto