Annons

Nivåinställning på SB-600

Produkter
(logga in för att koppla)

joelchr

Aktiv medlem
Kan man ställa in hur starkt blixten ska slå när man fotar trådlöst via IR? Det verkar inte vara så och det känns lite meningslöst med tanke på att min blixt underexponerar ibland.
Men går det med SB-800?

Jag har en SB800 på kameran och en eller två SB600 som slavar och de styr jag från SB800. Har aldrig provat att styra dem från den inbyggda blixten men jag är ganska säker på att det går. Kolla manualen.

Min fråga var lite luddigt ställd ser jag nu, jag undrade om det går att ställa blixtstyrkan på SB-800 när man fotar trådlöst med den.

joelchr skrev:
Min fråga var lite luddigt ställd ser jag nu, jag undrade om det går att ställa blixtstyrkan på SB-800 när man fotar trådlöst med den.
Har du extern blixt på kameran eller kör du med den inbyggda?

Som sagt, jag har aldrig provat att styra de andra blixtarna från den inbyggda, men det borde gå.

Jag styr min SB-600 från mitt D300 hus. Det finns en hel meny för commanderläget i D300an och det torde vara ungefär likadant på D200 och andra Nikonhus med commandermöjlighet. Uppfattade inte riktigt vilket hus du hade?
I menyn för commandermode kan man ställa in exponeringskompensation för varje blixtgrupp för sig.

EDIT: Såg att du hade D80. Det borde gå att ställa in på den med.

ANNONS
Götaplatsens Foto