Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Normalzoomobjektiv till amatör
- Trådstartare magula
- Start datum
Makten
Aktiv medlem
Vad har du tänkt att använda det på för kamera? I mitt tycke är det vansinne att köpa ett 24-70 till en DX-kamera. På FX däremot, är det en annan femma. Om man tycker att det är kul med ett kilo "termos" som får kameran att peka rakt nedåt när man bär den;-)
Ett prisvärt alternativ till FX är Tamron 28-75/2,8. Det är avsevärt mindre och lättare, men ändå riktigt skarpt och fint. Till DX hade jag istället kollat efter Tamron 17-50/2,8 eller Nikkor 17-55/2,8. Helst då begagnat.
Ett prisvärt alternativ till FX är Tamron 28-75/2,8. Det är avsevärt mindre och lättare, men ändå riktigt skarpt och fint. Till DX hade jag istället kollat efter Tamron 17-50/2,8 eller Nikkor 17-55/2,8. Helst då begagnat.
magula
Aktiv medlem
Vad har du tänkt att använda det på för kamera? I mitt tycke är det vansinne att köpa ett 24-70 till en DX-kamera. På FX däremot, är det en annan femma. Om man tycker att det är kul med ett kilo "termos" som får kameran att peka rakt nedåt när man bär den;-)
Tack för tipset. Har idag en D80 men även här har jag tankar om att byta till D300s eller D700.
/MM
magula
Aktiv medlem
Det beror väl lite på hur man fotograferar. Jag har oftast mitt Tamron 28-75/2.8 på min D90/D50, så varför inte?
Det är inte så dyrt, inte så stort, men fungerar bra och skarpt.
Tackar för detta tips. Helt klart i en prisnivå som är ok.
/MM
lynxx
Avslutat medlemskap
kit
På resor när jag inte vill släpa med mig hela kitet använder jag ofta mitt gamla AF Nikkor 35-70 1:3,3-4,5 som var kitobjektiv till F801 för en massa år sedan men med mycket bättre kvalitetskänsla än dagen kitgluggar. Kostar runt 1000:- på begmarknaden och är mycket bra för pengarna.
På resor när jag inte vill släpa med mig hela kitet använder jag ofta mitt gamla AF Nikkor 35-70 1:3,3-4,5 som var kitobjektiv till F801 för en massa år sedan men med mycket bättre kvalitetskänsla än dagen kitgluggar. Kostar runt 1000:- på begmarknaden och är mycket bra för pengarna.