Annons

Nu går det att beställa 300 D i svart

Produkter
(logga in för att koppla)
"Har haft en svart F80 i nästan 3 år och den har varit med överallt, och även i backen några gånger. Ser fortfarande kanonfin ut. Min silvriga F65:a har jag bara haft sedan i april och den är redan skavd in på till den ljusgråa plasten, skitfult. (kompisens eos 300 är lika fult skavd, dock lite mer efter drygt 2 år.)."

F65 e väl Nikon va? Sen april? Klart obra! Här har vi haft varsin silvrig 300D i åtta månader. Vi plåtar sgs varje dag utan att ha fått en enda skråma eller märke på våra kameror? Det är nog skillnad på plasten eller möjligen ytbehandlingen? Fast gråt inte, Georg - En gång i tiden ansågs det som råballt när mässingen tittade fram där färgen var avskavd, den trenden kommer kanske tillbaka ... JANNE

fjalstal skrev:
Banvall! Det finns inte för Z-skalan (1:220-skala). Jag får själv skära egen banvall i kork. Såna där H0-märklinister är ju inte riktigt hardcore alltså.

:D

Hardcore eller inte!!? Jag har sex st, växlar också... & nu kommer det viktiga... två (2) av dom är dubbelväxlar!!! Obs!!! Dubbelväxlar!!! å att dessa dessutom är svarta gör ju inte saken sämre... ;) Funderar på att byta upp mig till Bara dubbelväxlar i framtiden... man kan säkert köra mycket snabbare då... eller är det bara jag som har en övertro på tekniken..? ;)

När ska ni pojkar inse att ni bara har små pillisnopper! Och inte ens en 20D, 300D i svart, Leica i titan eller en 12 växlad cykel kommer att hjälpa mot det.

/Joakim

Tedeum...

Liax skrev:
När ska ni pojkar inse att ni bara har små pillisnopper! Och inte ens en 20D, 300D i svart, Leica i titan eller en 12 växlad cykel kommer att hjälpa mot det.

/Joakim

Ja det Tackar man för... :) För läser man mellan raderna i min text så har jag en Stor...

Liax du har så rätt... jag instämmer helt...

Från grabben som (bara) kör med en brusig D100 ;)

Senast ändrad:
Gunnlaug skrev:
Hardcore eller inte!!? Jag har sex st, växlar också... & nu kommer det viktiga... två (2) av dom är dubbelväxlar!!! Obs!!! Dubbelväxlar!!! å att dessa dessutom är svarta gör ju inte saken sämre... ;) Funderar på att byta upp mig till Bara dubbelväxlar i framtiden... man kan säkert köra mycket snabbare då... eller är det bara jag som har en övertro på tekniken..? ;)

Själv får jag bygga mina svarta dubbelväxlar själv, sittande i en skokartong på motorvägen. Hårda bud. Fast jag funderar på att bygga bättre växlar som har ca 0,3% bättre prestanda och använda dom andra som backup-/andra-växlar. Ingen med självaktning klarar väl att använda förra modellen...

Modelltåg i Z-skala är görskoj. 1:220-skalan är 2,5 gånger mindre än de vanliga Märklin-grejerna (H0-skala) och man får göra mycket själv som annars går att köpa i de större skalorna. Skymningsbilden nedan visar chaufför Styrbjörn Körberg på väg uppför Vänsterberget med punsch och cigarrer till herrarna på utsiktsplatsen. Tyvärr kör han i blindo eftersom den allsmäktige skaparen (dvs jag) inte hann fixa rutor på lastbilen innan våren infann sig och man inte längre vill sitta inomhus. Staketstolparna är förresten 0,5 mm och staketbrädorna 0,75 mm. Lastbilen är gjord av balsa och styrenplastskivor. Så länge jag har nåt kreativt att syssla med så är jag nöjd, oavsett om det är modelltåg, foto eller nåt annat.

Bilagor

• img_2595.jpg
    img_2595.jpg
    32.1 KB · Visningar: 320
För f-n grabbar vet ni inte att störst och dyrast är bäst inom modellvärlden också! Mindre än Märklin i skala 1:32 går bara inte.....

//Jonas

jernweg skrev:
För f-n grabbar vet ni inte att störst och dyrast är bäst inom modellvärlden också! Mindre än Märklin i skala 1:32 går bara inte.....

//Jonas

Det finns väl inga dubbelväxlar i Märklins 1:32-sortiment väl?

Vad är den kameramässiga "dubbelväxeln" tro?

fjalstal skrev:
Det finns väl inga dubbelväxlar i Märklins 1:32-sortiment väl?

Vad är den kameramässiga "dubbelväxeln" tro?

Hegob gör alldeles utmärkta "engelsmän" till det förmånliga priset av 580euro (på träslipers dessutom), dessa gör att jag inte bara kan köra 2% snabbare utan jag blir dessutom en bättre modellbyggare.....

Liax skrev:

/Joakim

Som sportbilar ungefär. Finns det någon bättre fallos än ett ljusstarkt jätteobjektiv..

...

fjalstal skrev:
Själv får jag bygga mina svarta dubbelväxlar själv, sittande i en skokartong på motorvägen. Hårda bud. Fast jag funderar på att bygga bättre växlar som har ca 0,3% bättre prestanda och använda dom andra som backup-/andra-växlar. Ingen med självaktning klarar väl att använda förra modellen...

Modelltåg i Z-skala är görskoj. 1:220-skalan är 2,5 gånger mindre än de vanliga Märklin-grejerna (H0-skala) och man får göra mycket själv som annars går att köpa i de större skalorna. Skymningsbilden nedan visar chaufför Styrbjörn Körberg på väg uppför Vänsterberget med punsch och cigarrer till herrarna på utsiktsplatsen. Tyvärr kör han i blindo eftersom den allsmäktige skaparen (dvs jag) inte hann fixa rutor på lastbilen innan våren infann sig och man inte längre vill sitta inomhus. Staketstolparna är förresten 0,5 mm och staketbrädorna 0,75 mm. Lastbilen är gjord av balsa och styrenplastskivor. Så länge jag har nåt kreativt att syssla med så är jag nöjd, oavsett om det är modelltåg, foto eller nåt annat.

Snygg Macrobild Calle :) Tror vi spårat ur lite nu ;)

ANNONS
Götaplatsens Foto