froderberg
Aktiv medlem
Ingemansson skrev:
- Lacken på en silvrig kamera skavs av hur lätt som helst.
Förr köpte folk silvriga kameror för de klarade repor bättre. Men det är ju inte riktigt samma yta idag som då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ingemansson skrev:
- Lacken på en silvrig kamera skavs av hur lätt som helst.
fjalstal skrev:
Banvall! Det finns inte för Z-skalan (1:220-skala). Jag får själv skära egen banvall i kork. Såna där H0-märklinister är ju inte riktigt hardcore alltså.
![]()
Liax skrev:
När ska ni pojkar inse att ni bara har små pillisnopper! Och inte ens en 20D, 300D i svart, Leica i titan eller en 12 växlad cykel kommer att hjälpa mot det.
/Joakim
Gunnlaug skrev:
Hardcore eller inte!!? Jag har sex st, växlar också... & nu kommer det viktiga... två (2) av dom är dubbelväxlar!!! Obs!!! Dubbelväxlar!!! å att dessa dessutom är svarta gör ju inte saken sämre...Funderar på att byta upp mig till Bara dubbelväxlar i framtiden... man kan säkert köra mycket snabbare då... eller är det bara jag som har en övertro på tekniken..?
![]()
jernweg skrev:
För f-n grabbar vet ni inte att störst och dyrast är bäst inom modellvärlden också! Mindre än Märklin i skala 1:32 går bara inte.....
//Jonas
fjalstal skrev:
Det finns väl inga dubbelväxlar i Märklins 1:32-sortiment väl?
Vad är den kameramässiga "dubbelväxeln" tro?
Liax skrev:
När ska ni pojkar inse att ni bara har små pillisnopper! Och inte ens en 20D, 300D i svart, Leica i titan eller en 12 växlad cykel kommer att hjälpa mot det.
/Joakim
fjalstal skrev:
Själv får jag bygga mina svarta dubbelväxlar själv, sittande i en skokartong på motorvägen. Hårda bud. Fast jag funderar på att bygga bättre växlar som har ca 0,3% bättre prestanda och använda dom andra som backup-/andra-växlar. Ingen med självaktning klarar väl att använda förra modellen...
Modelltåg i Z-skala är görskoj. 1:220-skalan är 2,5 gånger mindre än de vanliga Märklin-grejerna (H0-skala) och man får göra mycket själv som annars går att köpa i de större skalorna. Skymningsbilden nedan visar chaufför Styrbjörn Körberg på väg uppför Vänsterberget med punsch och cigarrer till herrarna på utsiktsplatsen. Tyvärr kör han i blindo eftersom den allsmäktige skaparen (dvs jag) inte hann fixa rutor på lastbilen innan våren infann sig och man inte längre vill sitta inomhus. Staketstolparna är förresten 0,5 mm och staketbrädorna 0,75 mm. Lastbilen är gjord av balsa och styrenplastskivor. Så länge jag har nåt kreativt att syssla med så är jag nöjd, oavsett om det är modelltåg, foto eller nåt annat.
fjalstal skrev:
Det finns väl inga dubbelväxlar i Märklins 1:32-sortiment väl?
Vad är den kameramässiga "dubbelväxeln" tro?
Gunnlaug skrev:
2 st, H1r helt klart... =)
hansen2 skrev:
Jag tror på vertikalgreppet som rymmer dubbla batterier
/Johan [/QUOTE
Jag laddar bara med ett (1) batteri i vertikalgreppet + en liten smörgås... man kan ju bli lite hungrig![]()
Jag laddar bara med ett (1) batteri i vertikalgreppet + en liten smörgås... man kan ju bli lite hungrig![]()