Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny het sammanslagning på gång, eller???

Produkter
(logga in för att koppla)
Vilket förtroende man får för dom som kameraleverantör.

För mig har de bra förtroende så länge de håller lågt pris.
Om de är kunniga eller inte är helt ointressant eftersom jag inhämtar kunskapen om vad jag ska ha på annat sätt. Alla garantier osv. hanteras ju direkt av tillverkaren, så det enda som betyder nåt egentligen är priset, allt annat är sekundärt. Om Elgiganten har lägst pris och grejerna hemma när jag ska handla en gej blir jag deras kund, en annan gång är det billigast på MM eller Scandinavian och då blir det där.

Trist, men så är det idag när det gäller standardprodukter och möjlighet till priskoll på nätet.

Fackhandeln med överpriser är död. Lite som att köpa mjölken på ICA eller Konsum.

/Mats

Om de är kunniga eller inte är helt ointressant eftersom jag inhämtar kunskapen om vad jag ska ha på annat sätt. Alla garantier osv. hanteras ju direkt av tillverkaren, så det enda som betyder nåt egentligen är priset, allt annat är sekundärt. Om Elgiganten har lägst pris och grejerna hemma när jag ska handla en gej blir jag deras kund, en annan gång är det billigast på MM eller Scandinavian och då blir det där.

Trist, men så är det idag när det gäller standardprodukter och möjlighet till priskoll på nätet.

Fackhandeln med överpriser är död. Lite som att köpa mjölken på ICA eller Konsum.

/Mats

Både ja och nej.
Elgiganten skryter om sina låga priser. Dom är nog inget bra exempel. Dom är 1 kr billigare på en Nikon D7000 än Fotokungen och Rajla. Så visst är dom billigare.
Har ett annat exempel på att dom är nästan 30% dyrare än min lokala ICA-affär.
Hur va det dom sa: "Det är dumt att betala för mycket."

/Mats

Måste säga att jag förr tänkte likadant, TILLS jag började handla av Cyberphoto. Nu känner jag mig nästan tvungen att handla därifrån bara för att de så bra. Snacka om bra kundtjänst! De är inte billigast men det lilla extra betalar jag gärna än att krångla med några som inte kan så mycket om foto (Har iofs haft trevliga konversationer med några MM:are).

Sen kanske det låter löjligt men godiset de skickar med gör att man drar på smilbanden varje gång man handlat =D

/Staffan

Måste säga att jag förr tänkte likadant, TILLS jag började handla av Cyberphoto. Nu känner jag mig nästan tvungen att handla därifrån bara för att de så bra. Snacka om bra kundtjänst! De är inte billigast men det lilla extra betalar jag gärna än att krångla med några som inte kan så mycket om foto (Har iofs haft trevliga konversationer med några MM:are). n
För mig blev Cyber billigast. D800, vertikalgrepp, 24-85 och extrabatteri. 3000 spänn under deras pris på hemsidan. Det lönar sig att maila och fråga vad de kan göra för pris:) Hade jag varit på Mediamarkt och frågat justerar de sina priser efter Cybers hemsida.

ANNONS
Götaplatsens Foto