Annons

Ny kamera Digital/ vanlig?

Produkter
(logga in för att koppla)
Walle skrev:
Nu är det ju inte mig det handlar om, men ja :)

Förmodligen kommer du fota mycket mycket mer den dagen du har en digital i din hand, billigt,bra resultat. du kommer helt enkelt tycka att fota med film känns nästan lite gammeldags, så känner då jag.

Norrbild skrev:
Förmodligen kommer du fota mycket mycket mer den dagen du har en digital i din hand, billigt,bra resultat. du kommer helt enkelt tycka att fota med film känns nästan lite gammeldags, så känner då jag.

Jo, men som sagt, nu var det inte mig det handlade om, utan om krullle. Jag VET redan att jag ska införskaffa en Eos 10D, för jag har helt enkelt inte råd att framkalla en massa film hela tiden.

Här råder tydligen total förvirring. Det är alltså Kristoffer Neandhers a.k.a krullle so har bett om råd, ingen annan.

Ok, ge mig ett tips då. :)

Äger för närvarande följande objektiv: Canon 28-135/35-56 IS USM, Canon 50/1.8, Sigma 70-200/2.8 HSM (Canon EF), Sigma 2X converter (Canon EF).

Är ute efter in riktigt bra DSLR i konsumentklassen. Köper helst ett nytt hus.

Hej!
Nu vart det många råd på samma gång!
Men om ska samman fatta det hela så är väl tanke gången att det inte är nån idé att köpa mer Minolta för att det inte har några planer på ett digitalt hus.

Då är frågan om det är dags att investera i en Canon Eos10D? Nån som hört nåt om den/ testat den? Är ju inte direkt billig heller tyvär.. :-(
Kommer priseran sjuka så mycket att det är värt att vänta? Är ingen panik med att köpa ny utrustningen heller...
//Krille

ANNONS
Götaplatsens Foto