froderberg
Aktiv medlem
Asson skrev:
Vad är APS-C för något?
Storleken på sensorn. Namnet kommer från filmformatet APS och dess C-läge.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Asson skrev:
Vad är APS-C för något?
paco skrev:
Undrar om den dagen kommer när nån vågar göra en fast 10mm eller liknande vidvinkel för APS-C sensorer.
znip skrev:
Du menar en sån här?
http://www.europe-nikon.com/details.aspx?countryid=12&languageid=12&prodId=847&catId=116
/ChZ
Stoffe69 skrev:
Det intressanta med "piratobjektiv" från Sigma till Canon är ju att Canon har patentet på USM motorn som Sigma måste köpa av dem...
Men är det inte lite dyrt med 10 000:- för det objektivet?objernulf skrev:
30-an blir en perfekt normal. Den ska jag ha!
Var kan man hitta priset på dessa objektiv?matnyttige skrev:
Men är det inte lite dyrt med 10 000:- för det objektivet?
Det är inget Canonpatent. Uppfinningen gjordes av Matsushita/Panasonic. Förmodligen köpte Canon ensamrätten under 10 år for kameraapplikationer.froderberg skrev:
Vad jag förstår så har Canons patent gått ut. Direkt när det gick ut kom Nikon och Sigma med sina varianter.
Nome Nescio skrev:
Tydligen så kommer ingen av de nya objektiven med med minolta fattning. Är det AS som skapar en vinjetering eller varför avstår Sigma att sälja till minolta ägare?
Jag börjar bli lite orolig att Sigmas 18-50/2.8 inte kommer till Minolta, det skulle vara en stor brist då Minolta inte har någon vettig normalzoom ännu.