Sygnus skrev:
Jag tackar för det snabba inlägget och fortsätter:
Om man tar Nikons 80-200/2,8D ED och tittar på Photodo:s testresultat så skall ju Sigmas objektiv vara klart bättre, okej det är olika testare men samma prisklass, och kvaliteten bör vara högre hos Nikon, tror jag. Jag har fått argument som att Nikon har ett bättre andrahandsvärde, men det är ändå den optiska kvaliteten som gäller tycker jag. Jag hoppas på fler inlägg för att bli övertygad i en eller annan riktning.