Annons

Nybliven ägare till canon eos 400D, "hemmastudio", tips

Produkter
(logga in för att koppla)

Ellet

Medlem
jag har köpt min första riktiga (amatör) systemkamera, och jag tycker att det är kul att fota djur, spec hundar då.
Och har lite utrymme för att göra en liten hemma studio, är det någon som har bra tips på något färdigt "kit" som är rätt prisvärt och bra att starta med? som med tiden går att bygga på.

Mvh Linda

Okej, hm, finns det något alternativ som man kan göra det med? eller blir det mkt dyrare då?
Eller kan man använda något framför som dämpar blixten vid behov?

Detta kit är aningen dyrare (2.995 kr), men det var det första jag köpte och det fungerar hur bra som helst. Finns även en lightversion för 1.995 kr, men då måste du komplettera med antingen en trådlös sändare till blixtarna eller en adapter till din kamera. Stativen i det billigare kitet är också lite vekare än det större, men blixtarna är lika.

En sak du måste komma ihåg när du beställer från kaffebrus är att du helst ska ha laptop, eller i alla fall datorn nära dörren, för så fort du trycker på "Beställ" så är paketet framme! :)

Lärfars skrev:

En sak du måste komma ihåg när du beställer från kaffebrus är att du helst ska ha laptop, eller i alla fall datorn nära dörren, för så fort du trycker på "Beställ" så är paketet framme! :)

Håller med, snabb leverans och när jag beställde så missade dom att skicka en trådlös fjärr som jag beställt men jag mailade bara så kom den separat 2 dagar efter.

Okej, tack för tips!
Ska fundera, man vet ju hur man är! Har man nåt så vill man ha bättre, kan ju vara bra att gå upp ett snäpp på en gång, kan bli billigare i längden!

ANNONS
Götaplatsens Foto