Annons

nytt hus eller objektiv??

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattias Andersson

Aktiv medlem
Sitter för tillfället med D80 och 85/1,8 och 70-300/4,5-5,6 VR och lite andra objektiv.

Kombon funkar ganska bra till det mesta, dock när jag ska fota Radiostyrt och andra snabbt rörliga objekt så är det inte alltid slutartiderna och AF hänger med riktigt.

Vilket av dessa 4 alternativ bör ge mest förbättring: D300, D2H eller Sigma/Tamron 70-200/2,8.

Sitter för tillfället med D80 och 85/1,8 och 70-300/4,5-5,6 VR och lite andra objektiv.

Kombon funkar ganska bra till det mesta, dock när jag ska fota Radiostyrt och andra snabbt rörliga objekt så är det inte alltid slutartiderna och AF hänger med riktigt.

Vilket av dessa 4 alternativ bör ge mest förbättring: D300, D2H eller Sigma/Tamron 70-200/2,8.

Autofocushastigheten kommer bara bli markant snabbare med 80/1.8-gluggen. Motorn i min D700 är otroligt mycket snabbare än vad motorn i min D70 var.
Slutartiderna går inte att få så mycket snabbare än med 1.8-gluggen för en överkomlig slant. Så en D300 tillsammans med 80/1.8 borde vara en helt ok kombination.

/Karl

Tveksamt om då Tamrons 70-200 är rätt om du vill ha snabb autofokus, kör isf på Sigmas variant om du väljer mellan dem.

"Tveksamt om då Tamrons 70-200 är rätt om du vill ha snabb autofokus, kör isf på Sigmas variant om du väljer mellan dem. "

+1

// jonas

Som det är nu så ligger D2h närmare till hand än en D300 tack vare priset....

Har aldrig haft äran att fota med en D2h, men det skulle förvåna mig on den inte har en snabb AF-motor. AF-systemet annars borde dock vara något bättre i D300 antar jag.
Är inte en D2H en relativt gammal kamera nu? Jag tror till och med att du skulle byta ner dig prestandamässigt på vissa områden från D80n till D2Hn. Om du byter till D300an kan du dessutom förmodligen skruva upp ISOn mer än på D2Hn, vilket skulle ge dig kortare slutartider.

/Karl

ANNONS
Götaplatsens Foto