Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nytt objektiv till 5d markII

Produkter
(logga in för att koppla)

skorvdalen

Aktiv medlem
Hur gjorde man för att lägga in ny programvara som skall kompensera för ett objektivs brister i kameran. Jag har provat lite men kommer inte på det. tacksam för minnesuppdatering. Objektivet är ett 100 L 2,8 is macro

ja men hur

Nu känner man sig dum på riktigt. jag har ju gjort det förut med alla mina objektiv och nu går det inte.

Jag tror att du menar att det går att korrigera i efterhand i dpp. det jag vill är att programvaran i kameran korrigerar för detta direkt i kameran. eller har jag fel?
Jag tror det. Jag har också kameran men plåtar bara i RAW. Rawfilerna blir definitivt inte korrigerade i kameran. Tror heller inte JPG blir det men är inte 100% säker.

jag hittade funktionen i utility under Peripheral ilumin correct. Då fanns ju såklart inte mitt objektiv med. typiskt. skall se om det går att ladda ner en nyare version.

jippikayay

japp. laddade ner nyaste utility från canons hemsida och voila. den kände till och med av att objektivet satt på och lade till det automatiskt. suveränt.

ANNONS
Götaplatsens Foto