Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Objektiv till att fota Motocross
- Trådstartare brothlin
- Start datum
Anders Östberg
Guest
Ja det beror ju lite på om du vill/kan stå nära eller längre ifrån.
Kanske du kan hitta några exempel på bilder här så kan du titta om det finns kamerainformation att titta på.
Kanske du kan hitta några exempel på bilder här så kan du titta om det finns kamerainformation att titta på.
microo
Aktiv medlem
Efteorsom du förmodligen har köpt Kitt objektiv med D60 så börja med den och sen om du inte tycker den räcker vet du ju i vilket avsende den iiiinte räcker, kortare eller längre bränvid, ljusstyrka eller skärpa, hoppas du har objektiv med VR för det underlättar stort vid långa tider och panovrering milket är är ett av verktygen vid all motorsport.
/M
/M
Digitalbrus
Aktiv medlem
Hej.
Min grabb tävlingskör inom motocross och jag har plåtat mycket.
Det jag använder mest är 70-200mm.
200mm kan vara bra på avstånd, t.ex bakom ett hopp eller så, 70mm är bra när man står i kurvor och många förare trängs, ibland behöver man vid sådana tilfällen kanske 28mm, men efter utgången måste man ha tele igen.
Jag kan rekommendera 70-200mm zoom, då har du en glugg som täcker in de flesta partierna på banan.
Jag kör fullformat och ibland är 200mm kort, men går ju att beskära.
Har nästan aldrig filter på gluggarna i normala fall, men här är det ett måste, man ser det på filtret när man kommer hem.
Bilden förresten är på min grabb innan han gick upp på en 250 4T.
Här testar jag ett EF50/f1,8 som kostar drygt 1000:- nytt.
Går att ta bilder med det också och man är NÄRA! händelserna ;-)
MVH Julle.
Min grabb tävlingskör inom motocross och jag har plåtat mycket.
Det jag använder mest är 70-200mm.
200mm kan vara bra på avstånd, t.ex bakom ett hopp eller så, 70mm är bra när man står i kurvor och många förare trängs, ibland behöver man vid sådana tilfällen kanske 28mm, men efter utgången måste man ha tele igen.
Jag kan rekommendera 70-200mm zoom, då har du en glugg som täcker in de flesta partierna på banan.
Jag kör fullformat och ibland är 200mm kort, men går ju att beskära.
Har nästan aldrig filter på gluggarna i normala fall, men här är det ett måste, man ser det på filtret när man kommer hem.
Bilden förresten är på min grabb innan han gick upp på en 250 4T.
Här testar jag ett EF50/f1,8 som kostar drygt 1000:- nytt.
Går att ta bilder med det också och man är NÄRA! händelserna ;-)
MVH Julle.
Bilagor
jelu1661
Aktiv medlem
Bra inlägg och snygg bild Digitalbrus! 
Jag är dock inte helt säker på att trådskaparen inser att han får en annan bildvinkel med sin cropkamera så jag vill påpeka det lite extra noga bara.
Brothlin: Tänk på att du får en snävare bildvinkel med samma optik som Digitalbrus använder om du sätter den på din kamera. Sätter du t.ex ett 50mm-objektiv på din kamera så får du med mindre än Digitalbrus får om han kör sin zoom på 70mm.
Ett 70-200 på din kamera ger en bildvinkel motsvarande 100-300mm på kamera med fullstor sensor (ungefär). Faktorn är alltså ca 1.5.
Jag är dock inte helt säker på att trådskaparen inser att han får en annan bildvinkel med sin cropkamera så jag vill påpeka det lite extra noga bara.
Brothlin: Tänk på att du får en snävare bildvinkel med samma optik som Digitalbrus använder om du sätter den på din kamera. Sätter du t.ex ett 50mm-objektiv på din kamera så får du med mindre än Digitalbrus får om han kör sin zoom på 70mm.
Ett 70-200 på din kamera ger en bildvinkel motsvarande 100-300mm på kamera med fullstor sensor (ungefär). Faktorn är alltså ca 1.5.