Annons

Objektiv till canon 20 d

Produkter
(logga in för att koppla)

Indy

Aktiv medlem
Jag är lycklig ägare till en canon 20 d. Till denna har jag standardobjektivet 18-55 och
ett 70-200/2,8. Det ena är där för lite zoom på
och det andra kan vara lite klumpigt när man ger sig ut på semester eller en heldagstur. Jag har tittat lite på 28-135/is och på Tamrons 27-70/2,8
men det sistnämda är jag inte säker på att jag får tillräckligt med zomm.Någon som kan eller vill ge mig ett tips om en bra lösning???

En väska så att ditt klumpiga objektiv inte är så klumpigt längre. Att lämna ett fint objektiv hemma känns fel.

Jag har själv en 20D, ett 28-135, ett 70-200 och är väldigt nöjd med det. En bra väska så löser du problemet ... och har alltid med dig både kameran och objektiven.

Tack. har i och för sig canons ryggsäck, så det är väl ok,tänkte väl inte lämna det hemma men jag formolera mig nog dumt! kanske ett bra råd om kompliment till dessa objektiv?

Vad vill du fotografera, först och främst, är det vidvinkel eller zoom du behöver, eller kanske en ljusstark glugg för porträtt ??

Själv har jag 20-35, 28-135, 70-200, 85/1.8, 100 macro 2.8 ...

Jag tycker jag behöver mer zoom så just 28-135
låter nog ganska bra till potträtt fungerar mitt 70-200 kanon men när man är t.e.x ute med hunden och tar kameran med tycker jag detta är lite klumpigt,i och för sig är väska en bra hjälp men
då är ju ögonblicksbilden borta.+ att stabilisatern lockar lite

Funderar dessutom på att köpa mig en fisheye-glugg, men det blir ju inte samma sak på en digital, men ja vi får se vad som händer.
Helt klart är att jag saknar lite vidvinkel ibland ...

Är du intresserad är min 28-135:a till salu, en 28-75 ska inköpas.
Jag har ju det jag behöver på håll ändå med 70-200 ...

Tamrons 28-75 har jag också tittat på det är väl
mellan den och 135 jag inte kan bestämma mig vilken jag har mest nytta av men frågan är om jag vinner så mycke zoom gemfört med mitt 18-55
förvisso är ljuskänsligheten på tamron mycke bättre förmodligen objektivet också. Vad vill du ha för ditt 135 a?

Det vra bra att få se en sån bild, men 8 mm ..ojoj ...., jag som har tittat på 15 mm.

vad kostar en sån 8 mm om man får vara nyfiken, och vem säljer såna ??

ANNONS
Götaplatsens Foto