Annons

Objektiv till EOS 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

sagan

Avslutat medlemskap
RolandM skrev:
Sedan förstår jag inte heller riktigt varför plast skulle vara något som inte är bra. Fördelarna med plast är för mig uppenbara:

- låg vikt
- låg kostnad vid tillverkning
- slitstarkt
- koroderar inte
- starkt och segt
Att plast inte är slitstarkt är väl just problemet, bajonetten slits betydligt fortare om den är av plast vilket leder till dålig passform med tiden.
Kostnaden kan det inte vara stor skillnad på eftersom sigma lyckas ha metallfattning även på sina billigaste modeller och ändå ligga lägre i pris.

Plast passar inte till de delerna som har påfrestningar.

Enda fördelen jag kan se är vikten, men skillnaden om själva bajonetten är i plast eller metall är försumbar (i vikt).

RolandM skrev:
- flygplan byggs i plast
- bilar byggs i plast
Knappast hela planet eller hela bilen..fjädring/motor exempelvis i plast, skulle inte tro det.
 
Senast ändrad:

RolandM

Aktiv medlem
sagan skrev:
Att plast inte är slitstarkt är väl just problemet, bajonetten slits betydligt fortare om den är av plast vilket leder till dålig passform med tiden.
Kostnaden kan det inte vara stor skillnad på eftersom sigma lyckas ha metallfattning även på sina billigaste modeller och ändå ligga lägre i pris.

Plast passar inte till de delerna som har påfrestningar.

Enda fördelen jag kan se är vikten, men skillnaden om själva bajonetten är i plast eller metall är försumbar (i vikt).





Knappast hela planet eller hela bilen..fjädring/motor exempelvis i plast, skulle inte tro det.

Har segelflygplan motor?
 

melker2001

Aktiv medlem
Det är lätt att det spårar ur

Frågan gällde ett Objektiv till EOS 300D
Har tänkt att införskaffa ett teleobjektiv, ev. 55-200, 75-200 eller 75-300. Jag vill ej lägga för mycket pengar på objektivet. Är det någon som kan ge mig lite tips.
 
ANNONS