Jonsjoberg
Avslutat medlemskap
Varför kunde du inte bara köpa huset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Frågan är vad som är mest prisvärt, en ef-s 18-55 för ca: 500:- eller en ef 16-35/2.8L för ca: 15000:- ?..photonicdelousions skrev:
Ni får tycka vad ni vill, men jag står för det jag sa och jag kunde inte välja endast huset vid det tillfället jag köpte min kamera!
Visst det är en billig optik och det märks!!!
Men varför inte göra en optik som matchar kvaliteten av kamerahuset?
Tex min 18-55 som jag använt en gång, den gungar ner ca 2-4 mm efter det att den fokuserat, vilket då betyder att jag är ur fokus direkt! Men alla som gillar den kan gilla den och använda den! Jag tänker dock fortsätta med L optik och få kvalitet istället för kvantitet!
Sedan vill jag tillägga att detta är det enda jag egentligen inte gillar som Canon snickrat samman!
Vh Thomas
j3n5 skrev:
Frågan är vad som är mest prisvärt, en ef-s 18-55 för ca: 500:- eller en ef 16-35/2.8L för ca: 15000:- ?..![]()
SixBySix skrev:
Och går golfspelet åt h--vete köper man ett nytt golfset för 10.000kr och sedan spelar man som en Gud ;-)
SixBySix skrev:
Jag vet, men kunde bara inte låta bli att slänga in den kommentaren ;-) Men visst saknar Canon en vettig normalzoom i mellanprisklassen. T ex 17-65/3,5-4,5 eller 15-55/3,5-4,5 för 2300kr-2800kr i paket. Eller varför inte en 17-85 EF-s 4,0 USM för ca 3800kr.
Däremot tycker jag man kan göra mycket bra bilder med 18-55 bara man vet objektivets begränsningar.