ACfotoamatör
Aktiv medlem
Jag har fått mellanringar för makrofotografering i julklapp, men dessa passar tyvärr inte de objektiv jag har idag (18-55 mm samt 55-200 mm). Om jag förstått saken rätt krävs det att man kan ställa in bländaren manuellt på objektivet. Oavsett vilket så letar jag nu efter ett objektiv som passar ihop med mellanringarna. Har ni några förslag på modeller som kan passa? Eftersom min kamera är av gammal modell (jag köpte den begagnad i våras som en nybörjarkamera) kan jag även tänka mig lite äldre objektiv under förutsättning att jag kan använda mellanringarna till det.
Eftersom jag inte har en aning om vilka modeller som kan tänkas passa, skulle jag bli glad om ni kan tipsa mig om detta. Det bör inte vara något dyrare. Givetvis vill jag inte ha något som anses vara lite sämre, men visst, man får väl vad man betalar för, och jag har inte råd att lägga många tusen på detta tyvärr. Begagnat går dock bra.
Så, något billigt och bra förslag?
/Ann-Charlotte
Eftersom jag inte har en aning om vilka modeller som kan tänkas passa, skulle jag bli glad om ni kan tipsa mig om detta. Det bör inte vara något dyrare. Givetvis vill jag inte ha något som anses vara lite sämre, men visst, man får väl vad man betalar för, och jag har inte råd att lägga många tusen på detta tyvärr. Begagnat går dock bra.
Så, något billigt och bra förslag?
/Ann-Charlotte