Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till Nikon v1 - Nikkor 18,5/1,8

Produkter
(logga in för att koppla)

Marie_1

Aktiv medlem
hej!
Jag har en nikon V1 och ska ev. köpa objektivet Nikkor 18,5/1,8.
Någon som äger en sådan kombination?
Det skulle vara intressant att se hur bilder kan se ut tagna med denna kamera/objektivet.
mvh/marie

Undrar jag också.

Har idag 10-30 objektivet och jag ser att det tappar en hel del jämfört med min "riktiga" objektiv som jag kör via adaptern. Funderar på 18/1,8, tror hur som helst att det måste vara det bästa objektivet som finns till 1-serien, något som ligger i närheten av normal brukar vara enklast att få till med bra kvalité samt att det har hög ljuskänslighet vilket är bra. Tror nog att jag köper ett sådant vid nästa inköp

Jag är själv sugen på det... Ett tips är kolla på flickr:

Alla bilder i denna pool är tagna med 18.5mm på en Nikon 1 -kamera:

http://www.flickr.com/groups/1nikkor18_5/pool/

Tack för tipset. Otroligt bra är en del av bilderna. Det kanske hänger på hur duktig man är på att fota och ställa in på kameran?
Eftersom du har en sådan kamera så passar jag på att fråga om du kan förklara hur man stället in för att göra serierbilder. Det kunde jag göra förut men inte nu längre. Det står inget om det i manualen. Tack på förhand/Marie

Om du går in i menyn och väljer fotoläget, den i mitten och någonstans i mitten av den listan står serietagning under den står slutartyp och där man väljer mekanisk eller elektroniskt. Om du kan välja här kan det kanske bero på andra val

Tack för tipset. Otroligt bra är en del av bilderna. Det kanske hänger på hur duktig man är på att fota och ställa in på kameran?
Eftersom du har en sådan kamera så passar jag på att fråga om du kan förklara hur man stället in för att göra serierbilder. Det kunde jag göra förut men inte nu längre. Det står inget om det i manualen. Tack på förhand/Marie

Jag trycker bara på F-knappen på kameran och då kommer en meny upp där jag kan välja, Enkelbild, Serietagning och Elektronisk (hög)

Obs, kamera-ratten måste stå på "gröna kameran"-läget.

ANNONS
Götaplatsens Foto