Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus OMD EM10

Produkter
(logga in för att koppla)

Patricia79

Ny medlem
Hej

Jag tänkte köpa min första systemkamera och behöver lite råd. Jag var in på en fotoaffär där jag blev rekommenderad Olympus OMD EM10. Den kändes även bra att hålla i och dessutom är den liten och smidig att ha med sig.

Jag tänkte mest fota ute i naturen, men vill gärna ha en kamera som passar till det mesta.

Är Olympus EM 10 ett bra köp då tycker ni? Jag vill ha något under 10 000:-.
Finns det någon nackdel att den är spegellös?

Hej

Jag tänkte köpa min första systemkamera och behöver lite råd. Jag var in på en fotoaffär där jag blev rekommenderad Olympus OMD EM10. Den kändes även bra att hålla i och dessutom är den liten och smidig att ha med sig.

Jag tänkte mest fota ute i naturen, men vill gärna ha en kamera som passar till det mesta.

Är Olympus EM 10 ett bra köp då tycker ni? Jag vill ha något under 10 000:-.
Finns det någon nackdel att den är spegellös?

Det finns många fördelarna med spegellöst. Den stora nackdelen skulle jag säga är om du vill fota små saker som rör sig fort som fåglar. Visa tror att man bara väljer spegellöst för storleken men det finns bra många fler anledningar. Jag skulle aldrig byta tillbaka till spegel igen. Men det är jag det. Prova att söka på nätet det finns gigabyte skrivet i ämnet. Men se upp med folk som bara bestämt sig för att deras sätt är rätt och alla ska göra lika. Behoven och förutsättningarna är olika för olika personer.

ANNONS
Götaplatsens Foto