Johan_Hackman
Aktiv medlem
Jag brukar ladda över bilder från min Dynax 7D till datorn genom USB-sladden. Vanligtvis brukar jag markera den mapp som bilderna ligger i på minneskortet (via Den här datorn och Flyttbar disk) och sedan välja Kopiera och Klistra in. När bilderna ligger på datorns hårddisk raderar jag dem från minneskortet. Den här gången gjorde jag misstaget att ta en genväg genom att välja Flytta istället för att Kopiera, och den här gången hängde sig datorn när det var 30 sekunder kvar av överföringen. Jag var tvungen att starta om datorn eftersom den var helt låst. Kvar på minneskortet fanns 29 MB, av nästan 1 GB jag hade fotograferat. På datorns hårddisk fanns ingenting.
Jag har naturligtvis lärt mig en läxa och behöver inte påminnas om detta, men jag undrar om det finns någon därute som sitter med ett kort i ärmen, kanske något enkelt sätt i XP att plocka fram de bilder som försvunnit? Jag vet också att någon kan göra det för dyra pengar, men just dessa bilder har inte ett värde som motiverar det.
Johan Hackman
Jag har naturligtvis lärt mig en läxa och behöver inte påminnas om detta, men jag undrar om det finns någon därute som sitter med ett kort i ärmen, kanske något enkelt sätt i XP att plocka fram de bilder som försvunnit? Jag vet också att någon kan göra det för dyra pengar, men just dessa bilder har inte ett värde som motiverar det.
Johan Hackman