Annons

om det kommer en ny.

Produkter
(logga in för att koppla)

anders_j

Aktiv medlem
hur tror ni det ser ut när det kommer en efterföljar till 350d. runt 10 000 kr klassen.

tänkte mest på batterigreppet. om man blir tvungen att köpa nytt då eller. egentligen inte jätte stor summa.
det har sålts väldigt många grepp till 350d. så de lär ju sjunka i pris .

och kommer de hålla kvar ef-s fattningen på 10 000 klassen eller de kanske. går ner till en ännu lägre klass typ. 6000-7000 kr.

för alla ef-s har olika just nu grepp. 300d 20d 350d.

mvh anders J

anders_j skrev:
tänkte mest på batterigreppet. om man blir tvungen att köpa nytt då eller.
Utan att ha tittat jättenoga så är det väl inte jättevanligt med hus som delar batterigrepp med annan modell så jag skulle tro att du "behöver" det (förutsatt att du köper nytt hus och tror dig behöva ett batterigrepp).
och kommer de hålla kvar ef-s fattningen på 10 000 klassen eller de kanske. går ner till en ännu lägre klass typ. 6000-7000 kr.
Det är nog inte jättesannolikt att EF-S försvinner, om den klass som idag ligger kring 10000 kronor kommer att kosta 10000 om två år är det ju inte helt lätt att sia om.
för alla ef-s har olika just nu grepp. 300d 20d 350d.
Jag kanske missuppfattar dig men EF-S har med fattningen till objektiven att göra, det har absolut ingenting att göra med varesig batterigrepp eller något annat. Om du tittat på alla EOS-hus som har EF-fattning så ser du att det finns rätt få tillbehör (utöver blixtar och objektiv) som passar alla EF-hus.

Spekulationer

Men Canon lanserade D20 före 350D, och 350D är i mångt & mycket en prispressad D20, som i sin tur var en nästa generations-kamera. Det är ingenting ovanligt att göra så att när man lanserar en ny generation, så lanserar man topp-modellen först, och prispressar senare.

Så jag tror att det som kommer att ske - inte i år - är att under 2006, så kommer en efterföljare till D20, och ett halvår senare en efterföljare till 350D. Inte osannorlikt kommer D20-efterföljaren vara billigare än dagens, och 350Ds också billigare än dagens.

Batterigreppen blir säkert helt anpassade till de nya kamerorna. Canon har alltid gjort så.

EF-S är här för att stanna i den här prisklassen och 1.6x-sensorer. Mindre sensor än så hör inte hemma i en systemkamera, utan sparas till PowerShot-serien av kompaktkameror.

Re: Re: om det kommer en ny.

fhe skrev:
Utan att ha tittat jättenoga så är det väl inte jättevanligt med hus som delar batterigrepp med annan modell så jag skulle tro att du "behöver" det (förutsatt att du köper nytt hus och tror dig behöva ett batterigrepp).

Det är nog inte jättesannolikt att EF-S försvinner, om den klass som idag ligger kring 10000 kronor kommer att kosta 10000 om två år är det ju inte helt lätt att sia om.

Jag kanske missuppfattar dig men EF-S har med fattningen till objektiven att göra, det har absolut ingenting att göra med varesig batterigrepp eller något annat. Om du tittat på alla EOS-hus som har EF-fattning så ser du att det finns rätt få tillbehör (utöver blixtar och objektiv) som passar alla EF-hus.

jag mena batterigreppet. kom lite fel. i texten.
fattnigen förstår jag.

Varför skulle Canon låta batterigreppet vara lika när man kan ändra lite på någon plastpillegur och tvinga alla som byter kamera att även köpa nytt grepp?
Ursäkta om jag låter som en sur och vresig bakåtsträvare men är det inte alltid så, vare sig det gäller kameror, bilar, mobiltelefoner, microugnar, trampcyklar, tvättmaskiner, snöslungor, borrmaskiner, värmepannor, dörrlås, radioapparater, taklampor, zeppelinare, rymdfärjor, ånglok... ja just ånglok innehåller väl inga plastpillegurer då men... GAHHHHH

Senast ändrad:
Eftersom alla tjatar om att man ska köpa batterigrepp till sin 350D så är det väl ett ypperligt säljargument att sälja sin begagnade *med* batterigrepp. ;-)

Själv tänker jag troligen inte byta kamera, jag köper nog en till, så jag får två kamerahus (jag vet, jag är galen) och då får jag ändå köpa ett nytt batterigrepp.

CyberPet skrev:
Eftersom alla tjatar om att man ska köpa batterigrepp till sin 350D så är det väl ett ypperligt säljargument att sälja sin begagnade *med* batterigrepp. ;-)

Själv tänker jag troligen inte byta kamera, jag köper nog en till, så jag får två kamerahus (jag vet, jag är galen) och då får jag ändå köpa ett nytt batterigrepp.

word!
När man nu köper ett nytt hus så kommer man troligtvis behålla sitt gamla som andrahus (detta då jag inte kommer köpa uppföljaren till 350d utan den efter).

Re: Spekulationer

flutte skrev:
Batterigreppen blir säkert helt anpassade till de nya kamerorna. Canon har alltid gjort så.

Alltid är ett farligt ord att använda... ;)

BP-E1 passar på både 1N, 3 och 1V
BG-ED3 passar till både D30/60/10D
BP-8 passar till både 500/500n/3000 och 5000

/Jeppe - messerbesserwissersmith

Re: Re: Spekulationer

Jeppe skrev:
Alltid är ett farligt ord att använda... ;)
/Jeppe - messerbesserwissersmith

Alltid motsvaras som vi alla vet av 100%. Men 100% är - som alla som kommer ihåg matematikens regler om värdesiffror och avrundning vet - inte exakt. Allt från och med hälften, till (men inte inkluderande) 1,5 är ju 100% enligt gängse regler, så "alltid" i detta sammanhanget är ett helt korrekt påstående från min sida.

Jag har f.ö. "alltid" rätt... :D

okej. jag förstår.

men någon som vet var man kan hitta. batterigrepp till 350d för de verka slut på alla ställen jag kollat. kanske inte så konstigt men men.

beställde från fyndbörsen för det stod ej att de fanns i lager eller ej. (dåligt service)
så nu fick man ett mail att de inte viste när canon kunde leverar.

bra service: fick svar på mail direkt att de inte viste alls pga. canon brukar var sega med att meddela.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto