Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Oskärpa med Eos 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

subuotis

Medlem
Någon som har varit med om problem med skärpan på 350D:n? det blir oftast ingen bra skärpa alls, och ibland blir det skärpa på ett mycket litet område av bilden. det är inte skärpe-djupet som är problemet, inte heller rörelseoskärpa. det blir helt enkelt inte skarpa bilder med kameran. Objektivet är förvisso kit-objektiv, men det borde kunna levera bättre bilder ändå. har tyvärr ingen exempel-bild att lägga upp. är det ngn som har liknande erfarenheter av denna kameran?

Gör några ordentliga tester under kontrollerade former, så du får ett facit på hur den felfokuserar.
Min 350d bakfokuserade, så jag fick lämna in den.

Tycker även nu att jag inte har full kontroll på skärpan ( oavsett objektiv ).

Pröva och ta närbilder med 55mm och litet bändarvärde och använd stativ. Tex på en linjal i perspektiv och sikta noga på en speciell siffra.Ta flera bilder och se om fokus flyttar sig eller om fokus hamnar framför eller bakom det du fokuserar på.

ANNONS
Götaplatsens Foto