Annons

Påminnelse om att pröjsa medlemskap?

Produkter
(logga in för att koppla)

Per

Aktiv medlem
Får man verkligen ingen påminnelse i någon form om att det är dags att betala medlemskap igen? Ett autogenererat mail eller så, borde väl gå att fixa? Visst är det mitt eget ansvar att hålla ordning på det, men jag är ju en slarver och dessutom känns det som om det borde ligga i Fotosidans intresse också, så att pengarna fortsätter att rulla in (jämför t.ex. med SNF - de skickar åtminstone 3-4 käcka uppmaningar om att bli medlem ett år till)?

"Portfolion är till för dig som vill marknadsföra dig och dina bilder på ett bra och professionellt sätt"

- Proffsigt och bra, men att länken plötsligt kraschar för att man åkt på semester utan att betala medlemskap är ju inte vidare proffsigt..

Per

Måste blivit nåt fel då antar jag. Jag fick ett flertal mejlpåminnelser innan mitt gick ut iaf.

Jag fick också ett antal påminnelser innan mitt medlemskap gick ut. Kanske har dina fastnat i något spamfilter eller nåt?

Det brukar dyka upp påminnelsemail i god tid innan medlemsskapet upphör.
Du har inte något antivirusprogram som plockar bort det? Spamfilter e.dy.

Brukar också få påminnelser. Först en ganska tidigt och sedan en till när det är några dagar kvar. Du har ju också varit varit medlem några år, precis som jag. Hur har det funkat tidigare?

Hmm.. dåså, då är det nog som sagt min mail som kickat bakut på nåt vis. Tack!

Per

Ja det stämmer att det skall gå iväg en påminnelse. Vi vill självklart behålla så många betalande medlemmar som möjligt. Men SPAM filter kan ju ibland vara hårda mot även "vänliga" mail.

Hoppas du hittar mailet, annars är det bara att använda denna sidan för att uppgradera online och direkt:

http://www.fotosidan.se/shop/listcat.htm?ID=65

Jag vet att det funkar, för jag har själv fått påminnelser de senaste veckorna! Men precis som David säger, har man hårda spamfilter kan det ibland tolkas som spam.

Jag vet oxå att det fungerar, mitt silvermedlemskap går snart ut mejlade sajten precis mig.

Att hotmail är enormt "snabba" på att definera saker som SPAM är ett faktum. Antar att det är deras kunder som hellre vill ha det så.

-Thomas

Klaga på att inte få påminnelse

Jag har betalt men blir fråntagen medlemskapet ändå, hade tänkt att uppgradera till guldmedlem men då hade jag blivit av med mer pengar så tur att jag inte gjorde detta, kanske det beror på att man inte är så aktiv?
Så jag undrar vem som mörkar Fotosidan eller White Balance AB ?
Så även om ni har betalt så kan ni bli bortplockade.
Fler som blivit av med medlemskapet ???

Denna tråd handlar om påminnelsebreven, hurvida dom skickas eller inte.

Om du har problem med din betalning/medlemskap är det bättre du kontaktar Fotosidan direkt, det är väl inget som behöver diskuteras i ett forum ?
Jag ser att din senate order är > 365 dagar gammal, om du betalt något i år så har något gått snett.

White Balance AB är ägaren till webbsajten Fotosidan även kallad fotosidan.se.

-Thomas

Ursäkta mitt inhopp

Om jag försöker förtydliga min syn på Pröjsning o påminnelsen för att ni ska se min koppling.
Notabene att jag betalar i tid, vad händer jo jag får ett antal påminnelser före betaltidens slut (antar att dessa är autoutskick) bör jag ta någon notis om dessa ?? (jag har ju betalt).
Jag som har betalt vill i så fall ha min påminnelse efter min att min betaltid har gått ut, först då har jag ju anledning att göra en kontroll av vad som gått snett, eller ??

Ursäkta mig Thomas (eftersom att du inte tycker att detta har med påminnelsebreven att göra) men ser du kopplingen till påminnelsebreven nu !!
Bästa hälsningar från en som har bevis att pengar är dragna till White Balance AB samma dag för mitt medlemskap utgång (alltså sista dag för betalning), men som blivit fråntagen detta medlemskap.

Vad är då nyttan med påminnelsebreven i mitt fall ????

Senast ändrad:
Kontakta Fotosidan,något har gått snett.

Eftersom det inte finns någon order i år, så kan sajten rimligen inte veta att du betalt. Om det inte är så att du nyligen betalt den manuella vägen till plusgirot. Får då är förklaringen troligen att det är semestertider.

-Thomas

Tack Thomas för att du tar dig tid för att svara.

Nu vill jag inte tjafsa utan det var detta med betalningspåminnelse, den bör komma EFTER att betalningstiden har gått ut för om jag har betalt så bör (vill) jag ju då kolla upp det hela.
Men får jag påminnelserna före betaltidens utgång och jag har betalt så gör jag ju inget för det kanske är 2 veckor till att pengarna dras på kontot.
Så min ståndpunkt står kvar att man bör få någon eller några betalningspåmminelser EFTER att betaltiden har gått ut.
Först då kan man reda ut ev. misstag (utan att behöva känna sig UTSLÄNGD).

Med vänliga hälsningar /Svahn
PS Har fler medlemskap som fungerar på liknande sätt, man får påminnelser innan medlemskapet går ut och man blir lika rädd varje gång att det inte gått in pengar (för man vill kanske inte missa medlemskapet).
Kanske förtydliga att pengarna är dragna till White Balance AB d 080630 alltså dag för min sista betaldag, men 080715 får jag meddelande om att jag inte längre är betalande medlem.
Jag kan ha gjort fel som inte kollat mina betalningspåminnelser i maj - juni.

Senast ändrad:
Så här fungerar vårt system. Betalar du online så får du automatiskt ditt nya medlemskap direkt. Betalar du via Plusgiro till vårt konto så innebär det att det medlemskap inte direkt uppgraderas, utan det tar ca 3-5 bankdagar för oss att dels se pengarna och dels manuellt uppgradera ditt konto. Parallellt finns ett automatiskt system som skickar påminnelser (efter ett visst schema) om ett betalmedlemskap håller på att gå ut.

Om du alltså betalar in via Plusgiro så kan de ta tid innan vi ser pengarna (eller hunnit uppgradera manuellt) och då står ditt medlemskap som ej betald och Påminnelsemail går då fortsatt ut, fast du kanske vet att du betalat in pengar.

Just i semestertider så kan de ta extra lång tid för oss att manuellt uppgradera och det kan då t.o.m bli så att du blir automatiskt nedgraderad (för att vi inte manuellt markerat på ditt medlemskap att du betalat in), fast du betalat in till vårt konto.

Vi kommer snarast att kolla igenom alla inbetalningarna och justera.

Vänligen !!
Svara på mejl skickat igår kl 23.10 så slipper vi "Tjaffs" här. Även skickat meddelande idag men inga svar.
Det är ju semestertider, "tänkte inte på det" så de går väl inte fram de heller ??

Ställer du frågor och påstående i forumet så måste vi självklart svara på dem. Jag hoppas att det klargjorde det hela. Jag skall härnäst kika i vår inkorg.

Att vi inte redan svarat på mailet är inte konstigt. Våra arbetstider är mellan ca 0830 och 18. Och under semestertider så kan det ju ta någon timme till eller så. Du skickade ditt mail sent igår och vi har således inte hunnit svara ännu.

Jag tycker det är logiskt att påminnelsen kommer innan medlemskapet löper ut. Det är ju en påminnelse om att förlänga, just för att medlemsskapet inte ska löpa ut. Det är inte en påminnelse om att man glömt att betala. Viss skillnad där :)

Beställer man en förlängning av medlemsskapet men glömmer att betala i tid så får man en betalningspåminnelse, givetvis. Jag vet, av egen erfarenhet ;)

David!
Det vore bra om det stod vilket medlemskapskonto som håller på att gå ut. Detta för oss som har flera medlemmar i familjen och inte kommer ihåg vilken epost som är reggad till vilken medlem.

Dagens I-landproblem kanske, men jag har lyckats förlänga fel medlemskap vid något tillfälle. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto