Annons

Paraply till 550EX

Produkter
(logga in för att koppla)

gameburg

Aktiv medlem
Undrar om ngn känner till om det finns lösa mindre (50-80cm), lätta paraplyer till att sätta på t ex en speedlite 550Ex eller liknande. Finns det ngn universalmodell eller har ni som gjort liknande grejer byggt det själva? Vilket ger bäst ljus vitt eller silver och i vilka samband?
Ska börja köra trådlöst blixtsystem och har ett stort intresse av att få ljuset mjukt, men ändå från ett speciellt riktat håll, annars hade jag lätt kunnat smälla blixten i taket/väggen).
Skicka gärna direktlänkar om ni har till lämplig produkt.
Tack på förhand!

mvh
Patrik
 

Linmajon

Aktiv medlem
Lite off topic men...
Många borde överväga en New-York-resa för att köpa prylar. Ska man ex. ha ett nytt kamerhus, nåt objektiv samt lite smått o gott 'tjänar' man in hela resan. Priser på fotogrejor i Sverige är oftast helt sanslösa... Inte så konstigt när alla led i branschen ska vinstmaximera...
 

Jeppe

Aktiv medlem
gameburg skrev:
Gillar deras reklam:

"100% bättre blixtbilder"

Betyder det att man blir bättre fotograf oxå;-)
Nej.. bara att blixtbilderna blir bättre....faktiskt 100% bättre...bättre än vad säger de dock inte.

;p


Volvo V50, 100% bättre bil.
 

gameburg

Aktiv medlem
Känner att vi börjar glida iväg lite...
Åter till huvudfrågan: Vitt, silver eller guld -berätta gärna om era erfarenheter?
Kommer beställa ett paraflax och bygga en egen hållare.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Transparent vitt kanske? Det blir som en stor softbox. Direkt blixt alltså..

Guld ger en lite varmare ton, kanske för varm..

Silver har jag ingen aning om, men min gissning är att det blir ett ganska hårt ljus.
 
ANNONS