Annons

Pentaxvänner

Produkter
(logga in för att koppla)

Bossebus

Medlem
Jag önskar alla Pentaxvänner en GOD JUL! Tack för all kunskap ni generöst delar med er, särskilt Roland.

Hälsar A

god jul

God jul och gott nytt år allihop, hoppas ni har en trevlig jul med många trevliga stunder och fototillfällen !

Bilagor

• pentaxvnjulbild .jpg
    pentaxvnjulbild .jpg
    77.7 KB · Visningar: 472
God Glad Jul*
Jag tackar för året och det som varit.
Alla lärdomar, alla möten, alla diskussioner.
Jag hoppas att jag har kunnat hjälpa några, dela information är vad forum är till för.
Jag önskar er ett år av teknikdiskussioner, med saklighet och även utrymme för humor och spånerier.

Och en viktig sak att alltid komma ihåg - människor är olika, men det som förenar deltagare här är passionen för fotografi.

Det är det enda viktiga, egentligen.
Inte personerna i sig, inte vem man är eller inte är, för det yttre är ju ändå bara en form.
I grunden är vi alla en delar av en oändlighet, bortom namn, titel och yrke. Därför har vi alla samma värde, vi är likvärdiga, och ingen är mer och ingen är mindre, ingen är duktigare och ingen är sämre, ingen är klokare och ingen är dummare.
När vi människor förstår det, då kan vi verkligen mötas i passionen för konsten. Utan dessa värderande hjärnor som har så lätt att döma ut eller se ner på någon eller något.
Högt i tak och ett tillåtande, acceptans, tillsammans med humor. Det tror jag på här.

Det finns en djup tillfredssställelse med en lyckad bild, den strävan är gemensam för oss alla.
Så se det som förenar, istället för att döma ut det som skiljer.

Gott Nytt Allt*
Jag tackar för mig.

Hälsar
R

Senast ändrad:
God fortsättning

På Julen alla nissar och missar.

Pentax året verkar varit en succé med K10D, även om jag tror att K100D har sålt bra oxå.

På objektiv sidan överraskades jag av Carl Ziess 4 objektiv 25/2,8, 35/2, 50/1,4 och 85/1,4.
Och senare presenterades Voigtländer Nokton 1,4/58mm SL II och Ultron 2,0/40mm SL II, som är betydligt billigare än Carl Zeiss.

Efter allt snack under året om skarpa objektiv, så passar jag på att säga att det går att ta bra bilder med alla objektiv.

Ta de´lungt med maten och studera Kalles fotograferande kl 15.00.

God Jul alla Pentaxnissar. Ser fram mot ett spännande nyår där vi får se alla nyheter. Kanske en biologisk energisnål irisbländare?

//Lars

Bilagor

• jul.jpg
    jul.jpg
    28.5 KB · Visningar: 373
ANNONS
Götaplatsens Foto