Annons

Photoshop CC

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Jag prenumererar på Lightroom och Photoshop á 105:-/månad. Jag har laddat ner Photoshop CS6 men vill ha Photoshop CC. Varför finns bägge? Jag kan installera Photoshop CC. Ersätter den då Photoshop CS6 rakt av utan problem?
Det finns en funktion i CC enligt en instruktionsvideo hos Adobe som saknas min version.

Som Adobe fungerar idag så är det bättre att ställa frågan här på fotosidan.

När man beställer Ps och lightroom från Adobe så kan du bara välja Photoshop CC vilket innebär att du får tillgång till deras "hårddisk" och kan spara saker där så att du kan hämta dem till en dator vart du än befinner dig och datorn också har en PS CC inlagd.

Photoshop CS6 är en äldre version som lär fungera länge till men det kommer inga nya uppdateringar till den, till photoshop CC får du automatiskt uppdateringar och uppgraderingar så länge du betalar för det.

Du kan behålla bägge versionerna på din dator de stör inte varann, vad menar du på att du laddat ner CS6an?

Det finns många saker i PS CC som inte kan fås i CS6an.

När man beställer Ps och lightroom från Adobe så kan du bara välja Photoshop CC vilket innebär att du får tillgång till deras "hårddisk" och kan spara saker där så att du kan hämta dem till en dator vart du än befinner dig och datorn också har en PS CC inlagd.

Photoshop CS6 är en äldre version som lär fungera länge till men det kommer inga nya uppdateringar till den, till photoshop CC får du automatiskt uppdateringar och uppgraderingar så länge du betalar för det.

Du kan behålla bägge versionerna på din dator de stör inte varann, vad menar du på att du laddat ner CS6an?

Det finns många saker i PS CC som inte kan fås i CS6an.

Jag hade CS5 och köpte CS6, men fick lämna tillbaka CS6 när prenumerationen på CC kom.
CS6 måste jag således laddat ner eller om den möjligen fanns kvar på min dator.
Försöker att installera CC och ser vad som händer. Tack.

Jag hade CS5 och köpte CS6, men fick lämna tillbaka CS6 när prenumerationen på CC kom.
CS6 måste jag således laddat ner eller om den möjligen fanns kvar på min dator.
Försöker att installera CC och ser vad som händer. Tack.

Konstigt har inte hört att man är tvungen att lämna tillbaka sitt köpta CS6, den köpte du ju det andra prenumererar du på. Lycka till.

Nej, man har kvar CS6 och kan efter installation av CC välja mellan de två vid varje tillfälle (bra om Adobe skulle införa någon konstig bugg i CC och det tar dem ett par dagar att fixa det).

Konstigt har inte hört att man är tvungen att lämna tillbaka sitt köpta CS6, den köpte du ju det andra prenumererar du på. Lycka till.

Jag var inte tvungen. 3 månader efter att jag köpt uppgraderingen till CS6 kom erbjudandet om prenumeration. Jag kände mig blåst och klagade hos Adobe. Fick först inte lämna tillbaka CS6 eftersom mer än en månad gått. Men jag "gnällde" och då fick dom tillstånd från någon chef att låta köpet gå tillbaka. Fick tillbaka pengarna efter lite strul och prenumererade istället.

ANNONS
Götaplatsens Foto